Ga naar inhoud

Hardware probleem bij opstarten


Aanbevolen berichten

Ik heb een asus a7v8x moederbord met een sapphire radeon 9700 videokaart, en heb regelmatig bij het opstarten van de computer dat de monitor niet aanspringt. Deze blijft standby staan. Ook krijg je bij het opstarten van de computer dan geen bliep te horen. Bij een andere monitor had ik hetzelfde probleem. Weet iemand of dit aan de koeler kan liggen? IK heb alleen een koeler bij de processor, AMD Athlon XP 2700+. Het gekke is dat ie het vaak wel gewoon goed doet, alleen soms dus niet!
Link naar reactie
Er zijn 3 lijnen, een +3,3 een +5 en een +12, het beste is dat ze allemaal niet meer afwijken dan 5%. Ik heb zelf ervaren dat de +5 lijn het belangrijkste is, die zakte bij mij soms weg naar 4,4 (veel te laag). Deze lijn moet ongeveer 4,75 of hoger zijn. Dit kun je aflezen uit het programma waar je het over had.
Link naar reactie
Post die voltages die je met dat programma ziet. Het gaat dat vooral om de +5V en de +12V. Let op, je computer moet wel aan het werk zijn als je die voltages uitleest. Dat kan met programma's als CPU burn, Sisoft Sandra, Prime 95, Burn in Test (passmark). Normaliter moet de afwijking niet meer zijn dan 5%. edit: Er heeft hier iemand zijn berichtje ge-edit. :roll:
Link naar reactie
Je kunt idd dus stressen met een van de progsels die diniz noemt en vervolgens check je de voltages met CPUcool, www.podien.de Ik denk dat hier juist een afwijking op de 3.3V lijn een rol speelt, dit is immers de lijn die over je AGP loopt. Als de voltages idd teveel afwijken dan is daar niets aan te doen in het BIOS. Je zult dan een andere voeding moeten kopen. Wat voor een voeding zit er nu in overigens? Als je de PC kant en klaar gekocht hebt, dan is de leverancier daar uiteraard aansprakelijk voor.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo mensen. Het probleem is inmiddels opgelost door het vernieuwen van het moederbord. Ik heb er nu een asus a7n8x deluxe in zitten. De combinatie a7v8x en radeon 9700 werkt dus niet goed. Instellingen van voltages etc. hebben er dus niks mee te maken gehad. Dus voor eenieder: geen a7v8x met sapphire radeon 9700 kopen!!!!!!!!!!! Bedankt voor de reacties!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...