Ga naar inhoud

Overclock error


Aanbevolen berichten

Ik snap er geen worst meer van, elke keer als ik mijn CPU overclock naar een te hoge FSB in de bios crasht mijn computer. Meestal is die error te verhelpen dmv. de INS toets (EPOX 8RDA+). Maar als de FSB nog steeds te hoog staat dan op het moment dat hij het WIN XP logo scherm zou moeten laden, start ie op nieuw op. Ik weet echt niet waar het aan ligt, heb er nu een XP 2400+ processor in zitten die op 175*12 draait. Weet iemand hoe ik hem hoger kan krijgen, als ik de MP hoger zet en de FSB lager heb ik nog steeds hetzelfde probleem :(
Link naar reactie
Kan best hoger joh. Mijn Samsung liep op 200mzh@3.0V Die Samsung PC2700 modules kunnen een behoorlijke klap voltage hebben, dwz veel van deze, niet alle. Voorzichtigheid blijft dus geboden, maar ik zou me zeker t/m 2.9V niet al te veel zorgen maken. Mijn Samung deed het trouwens veel beter toen ik er een Active Memory Cooling kitje van Thermaltake erp zette.
Link naar reactie
Vergeet niet dat er verschillende soorten pc2700 samsung modules zijn. De oudere CTL chippies waren retegoed te ocen, ik denk degene die marcel heeft of had, DTL daarentegen zijn geen geweldenaars, die heb ik. Volgens mij haal ik ook niet hoger dan jouw result. Check in 3dmark maar eens mijn fsb. Das mijn max synchroon.
Link naar reactie
[quote:79efdb13d9="diniz"]Goedkoper dan 1 van de beste reepjes van het moment: de OCZ 3500EL reepjes die RD ook heeft. Ach, ik wil naar een bandbreedte van richting de 4000MB/s gaan. Dan schiet ik bijna 40% omhoog.[/quote:79efdb13d9] Das wel lekker ja, zijn waarschijnlijk nog goed over te klokken ook die twinmos modules :D Met mijn nieuwe moederbord (NF7-S 2.0 :D ) heb ik mijn fsb nu op 217 met gemak, dus pc3500 snelheid, meeste kunnen 450Mhz halen met mijn corsair geheugen, dus kan nog een stukje vooruit
Link naar reactie
Okay ik heb em nu op (177*12.5 = 2212.5) draaien. Maar ik krijg em niet hoger als die 177mhz. Ik heb ook ff de 2.0 driver update gedownload. Ik las op een aantal review websites dat het probleem lag dat je hem niet hoger kon overklokken kan verhelpen door een bios flash, weet iemand of dit ook echt een effect heeft?
Link naar reactie
[quote:ea376a65cd="Nocture"]Okay ik heb em nu op (177*12.5 = 2212.5) draaien. Maar ik krijg em niet hoger als die 177mhz. Ik heb ook ff de 2.0 driver update gedownload. Ik las op een aantal review websites dat het probleem lag dat je hem niet hoger kon overklokken kan verhelpen door een bios flash, weet iemand of dit ook echt een effect heeft?[/quote:ea376a65cd] Hoe hoog staat je Vdimm nu? Mijn module wilde ook pas lekker OC'en vanaf 2.9V
Link naar reactie
[quote:5adad4f911="Marcel de Reus"][quote:5adad4f911="Nocture"]Okay ik heb em nu op (177*12.5 = 2212.5) draaien. Maar ik krijg em niet hoger als die 177mhz. Ik heb ook ff de 2.0 driver update gedownload. Ik las op een aantal review websites dat het probleem lag dat je hem niet hoger kon overklokken kan verhelpen door een bios flash, weet iemand of dit ook echt een effect heeft?[/quote:5adad4f911] Hoe hoog staat je Vdimm nu? Mijn module wilde ook pas lekker OC'en vanaf 2.9V[/quote:5adad4f911] de mijne zonder v te verhogen al :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...