Ga naar inhoud

Koeler nodig voor pentium 166?


Aanbevolen berichten

FF een vraagje: Ik moest een netwerkkaart in een verouderde pc met een pentium 166 zetten. Maar ik kwam erachter dat de processor koeler niet werkte. Nu is mijn vraag of deze nodig is op de processor aangezien de warmtegeleider van de processor geen schroefgaten had voor de koeler maar de schroeven van de koeler gewoon in de sleuven zijn gedraaid. Groeten Ron
Link naar reactie
[quote:dcc858d5e7="Ron58"]Nu is mijn vraag of deze nodig is op de processor aangezien de warmtegeleider van de processor geen schroefgaten had voor de koeler maar de schroeven van de koeler gewoon in de sleuven zijn gedraaid.[/quote:dcc858d5e7] Een P133 heeft soms al een koeler nodig, mijn systeempje in ieder geval wel. Ligt een beetje aan de grootte van de koeler, dat wel. Een grotere koeler kon ik niet plaatsen, gebrek aan ruimte vanwege de elco's op het moederbord. Dat van die schroeven in die sleuven dat is op zich okay. Als de ventilator maar goed vast zit.
Link naar reactie
[quote:8331c4ed94="gerben"]Dergelijke fannetjes kosten iets van 5 euro, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Zou het zelf wel doen.[/quote:8331c4ed94] Ik dacht als er geen koeler voor nodig is dan zet ik er ook geen nieuwe op Tenzij ik anders de cpu sloop. Maar aan de reacties hier te lezen haal ik vanmiddag wel ff een nieuwe
Link naar reactie
[quote:356a9f0a23="gerben"]Dergelijke fannetjes kosten iets van 5 euro, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Zou het zelf wel doen.[/quote:356a9f0a23] Ik dacht als er geen koeler voor nodig is dan zet ik er ook geen nieuwe op Tenzij ik anders de cpu sloop. Maar aan de reacties hier te lezen haal ik vanmiddag wel ff een nieuwe
Link naar reactie
[quote:0af7a173ac="Ron58"]Ik dacht als er geen koeler voor nodig is dan zet ik er ook geen nieuwe op Tenzij ik anders de cpu sloop. Maar aan de reacties hier te lezen haal ik vanmiddag wel ff een nieuwe[/quote:0af7a173ac] Je merkt het zelf wel. De mijne was binnen een half uur bloedheet. Daarna liep het systeem meestal snel vast als ik die aan het werk zette. Dus alleen als het koelblok nagenoeg niet warm wordt, dan heb je geluk.
Link naar reactie
Je hebt voor een Pentium tot 233 MHz twee smaken: Een zeer groot koelblok zonder fan (duurder), zie je meestal in een A merk, Compaq, Ibm, HP. Een klein koelblok met fan (erg goedkoop), zie je meestal in een kloonpc. Jij hebt dus een klein koelblok waar eigenlijk een fan op hoort. Dus als je graag wilt dat je processor defect raakt, dan moet je die fan gewoon weglaten. Als je zo goedkoop mogelijk uit wilt zijn, koop je een losse fan en schroeft die erop. Als je graag een stil systeem wilt, en de prijs maakt je niet zoveel uit, koop je een extra groot koelblok zonder fan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...