Ga naar inhoud

Moederbord kapot?


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een upgrade-set gemonteerd in een gloednieuwe behuizing, er ontbreekt alleen een videokaart en harde schijf. Om te controleren of het moederbord correct is gemonteerd ,heb ik de pc aangesloten op het stopcontact. Helaas.., hij is morsdood;er brandt alleen een groen lampje op het moederbord, ook de fan van de voeding doet niets. Ik had verwacht dat het moederbord een POST zou uitvoeren en dan foutmeldingen zou afgeven. Hoe kan ik nu uitvinden of het probleem ligt bij het moederbord of misschien bij de voeding. . Het gaat om : Asus a7v333-x athlon xp 2000+ kingston 512 mb ddr I-cute kast 300 watt Alle hulp is welkom
Link naar reactie
Bedoel je de voedingsaansluiting op het moederbord? Er zijn 2 voedingskabels die ik niet kon aansluiten; een vierkante 4-pins en een smalle met oranje-zwarte kabeltjes. Op de voeding staat pentium 4 support; kan het zijn dat deze niet geschikt is voor athlon-moederborden? Wat bedoel je met aan/uit schakelaar-aansluiting?
Link naar reactie
Ja, hij is tot leven gekomen: ik heb eerst MB weer uit de kast gehaald en de kleine stekkertjes van kast-front opnieuw aangeloten; hij geeft nu netjes een foutmelding :geen videokaart! Ook de fans van voeding en processor draaien. Ik weet niet precies wat het probleem was: leverancier van MB zegt dat indien MB contact met kast maakt hij niks doet agv kortsluiting. Ik kan verder met bouwen; en op zoek naar een geschikte videokaart... Iedereen bedankt voor de moeite!
Link naar reactie
[quote:3dbd0db4d3="royzwiers"]mischien een beetje offtopic maar zijn de radeon 9000 en 9100 directx 9.0 kaarten[/quote:3dbd0db4d3] Lees de videokaarten Faq eens door, zeer volledig gemaakt door onze gewardeerde Red Dragon. :wink: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75962
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...