Ga naar inhoud

MOBO P6iWT-ME (intel 810 chip)


Aanbevolen berichten

Ok, maar je kan tenminste de vraag van diniz beantwoorden :roll: Ziet je OS de chip wel en werkt deze gewoon niet of ziet je OS de chip in zijn geheel niet. Een derde optie is dat je OS hem ziet en dat ie werkt en dat je boxen niet goed aangesloten of kaduuk zijn. Als het OS de chip niet ziet zul je de fout in het BIOS of bij een jumper op het moederbord moeten zoeken. Als de OS de chip wel ziet, maar niet werkt dan zit het probleem hem dus in de drivers, OS of in een IRQ conflict.
Link naar reactie
Ik heb in de bios de mogelijkheid om een pci geluidskaart op en- of disabled te zetten en zo ook ac97 on-board. Het OS is Windows 98 SE. Al deze mogelijkheden heb ik al geprobeerd. De boxen had ik even "geleend" van een andere pc, waar ze het prima doen. De jumper zal ik nog even nagaan, maar ik heb geen boekje van het mobo, dus dat wordt even zoeken.
Link naar reactie
Heb je nog meer insteekkaarten erin zitten? Haal die er eens uit en probeer het nog eens. Wees er iig heilig van overtuigd dat je de goede drivers hebt. Mocht dit problemen geven moet je aan handmatige irq toewijzing in het bios gaan denken, of als je gelukt heb de insteekkaarten in een ander slot drukken.
Link naar reactie
[quote:286fcb3024="Henk Bakker"]Op de eerste plaats even een hartelijk dank voor al jullie pogingen mij te willen helpen. Dan een antwoord op de vraag. Er zitten geen insteekkaarten in de pc. Het geluid zit on-board.[/quote:286fcb3024] Zoek eens uit of de IRQ van de chip geshared is en probeer de chip een vrije IRQ toe te kennen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...