Ga naar inhoud

Foutmelding ABIT NF7


Aanbevolen berichten

Verderop in het forum een paar vragen gesteld over de problemen die ik ben tegengekomen bij het in elkaar zetten van een nieuw systeem voor een familielid. Geen reactie. Daarom probeer ik het nog maar een keer, een voor een. [color=blue:cf623f2241]Systeem: Abit NF7/amd2600+/radeon9500plus/80gb maxtor8mb/2x256 pc2700/cdrw/dvd[/color:cf623f2241] [b:cf623f2241][color=red:cf623f2241]Probleem 1:[/color:cf623f2241][/b:cf623f2241] op het mobo branden 2 ledjes aan de linkerkant, ietsje boven de aansluitingen van de systeemkast (power on/of,hdd led/speaker etc). een groene en een rode. In de manual staat nergens wat dat betekend en abit werkt niet in het week-end om te bellen. Het www afgestruind, zonder suc6. Iemand enig idee? [b:cf623f2241][color=red:cf623f2241]Probleem 2:[/color:cf623f2241][/b:cf623f2241] systeem start op, alle componenten worden herkend, incl. cpu met juiste freq. Bios kan nu worden benaderd en gesaved. CD met os (xppro) gaat erin. Cd wordt opgestart, tot het moment dat alles geladen is om xp te kunnen installeren en dan schiet de compu in de stress, gaat uit en genereerd een continue 2 tonig geluid. Bios nagekeken. Cpu temperature warning etc gechecked, staat allemaal goed. Geeft ongeveer een graad of 50 aan. [b:cf623f2241]Indeling IDE:[/b:cf623f2241] 1: HDD als master 2: DVD als sec master/ rw als sec slave [b:cf623f2241]Handelingen gedaan om oplossing te vinden:[/b:cf623f2241] Met 2 mensen nogmaals alle instellingen nagelopen (hardware/bios) Nieuw kabel voor ide2 Alleen dvd aangesloten Alleen rw aangesloten Andere voeding Andere videokaart Geheugen nagekeken, geeft geen foutmeldingen Ander geheugen (op alle plaatsen) Opgestart met bootflop (incl cd-rom ondersteuning en zonder) [b:cf623f2241]Vraag:[/b:cf623f2241] Iemand enig idee? Het is nog geen maandag om te bellen naar de leverancier maar je wil graag zien dat het gaat werken toch? Bedankt voor het lezen van deze post.
Link naar reactie
Ik heb zelf een ABIT NF7-S rev 2.0. Dit is het grote broertje van dat moederbord ;) Dat rode lampje geeft aan dat er nog stroom op het moederbord zit, handig voor Wake-on Lan. en voor als je met je pc wilt klooien. Het rode lichtje is dus normaal. dat probleem wat jij hebt met dat moederbord ken ik niet. ik raad je aan om eens te kijken op www.amdmb.com en daar het forum. zij hebben een apparte [url=http://www.amdforums.com/forumdisplay.php?s=a07505768dfc9eeb302d18227c37fdd0&forumid=7]ABIT moederborden forum[/url] gedeelte daar. Er zitten daar allemaal NF7 en NF7-S eigenaren, die hebben meer kennis dan het forum hier en het hele Tweakers GOT bij elkaar.
Link naar reactie
Vandaag abit-nl gebelt. Servicedesk gaf aan dat het toch het mobo is. Foutmelding na een bepaalde periode (2 tonig signaal en gelijk de stroom er automatisch af) duid op te hoge temperatuur en is de beveiliging van het moederbord. In de bios is nog steeds niet te zien dat de cpu-fan en de voedings fan rotaties maken. De systeemkast fan wel. Daarom heb ik mede op advies van abit-nl en de leverancier (http://www.gistron.com) het moederbord, de cpu en de koeler naar de rma-afdeling van gistron gebracht. Geven goede service. Onderdelen worden morgen (29/4) nagekeken en eventueel omgeruild. Zal wel na kon. dag worden :x
Link naar reactie
Nee, geen on-site. Maar dat zie je volgens mij nergens bij online stores toch?. Ik had het er gisteren voor over om de onderdelen even terug te brengen en zelf de mensen te spreken. A 4tje erbij met de probleemstelling, welke handelingen ik heb gedaan om de storing op te lossen en de uitslag van het telefoontje met abit-nl. Ik wil gewoon dat het systeem het snel gaat doen, je betaalt niet voor niets!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...