Ga naar inhoud

HELP! : Foutmelding: 'Warning CPU has been changed!'


Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag druk bezig met een nieuwe PC te bouwen. Alles zit nu in elkaar echter bij het opstarten de foutmelding: 'Warning: CPU have been changed!' Ik denk zelf dat het ligt aan de processor instelling in de bios, echter ik heb nog geen ervaring met AMD processoren (voorheen Intel). Ik heb een AMD 2500+ (333mhz, Barton) en een ASUS A7N8X moederbord. Weten jullie hoe ik de procesor moet instellen? (uit de FAQ kon ik het niet helemaal opmaken). Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:91594191fc="diniz"]Yeps, heb ik ook wel, gewoon fsb op 166MHz zetten, mp juist instellen...[/quote:91594191fc] Heb hem nu inderdaad op 166Mhz staan, begreep ineens hoe het inelkaar zat (2 x 166 = 332 --> +/- 333). Heb de MP op 11 staan (11 x 166 = 1826 --> +/- 1833. De computer start nu gewoon op. Heb alleen geen idee of dit de juiste instellingen zijn. En zijn er ook nog optimale instellingen? (of ga ik dan al overklokken?).
Link naar reactie
[quote:ca3cf1245c="Marcel de Reus"]De FSB is BTW eigenlijk 166 2/3 of 133 1/3, dus dan komen de berekeningen wel netjes uit. Vaak wijkt de PLL wel iets af hoor, maar voor de theorie wordt dit aangehouden.[/quote:ca3cf1245c] OK handig om te weten. Maar mooi dat ik het goed heb ingesteld :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...