Ga naar inhoud

Hoe in te delen voor een goede Airflow


Aanbevolen berichten

De vraag is voor mensen die ervaring hebben met de Aopen behuizing H600A. Ik ben benieuwd hoe deze mensen hun casefans hebben ingedeeld qua intake en outtake en wat de temperaturen zijn. Aangezien ik niet continue mijn behuizing open wilt gooien en elke keer diverse mogelijkheden uit te proberen en mijn middag kwijt bent. (dit is niet uit luiigheid maar aangezien de pc een beetje staat ingebouwd is het gewoon een rot klus om dit elke keer uit te voeren) Deze vraag stel ik aangezien ik met een temperatuur zit van 52 graden idle van de processor en de temperatuur van de behuizing ligt zo tussen 48 en 50 en de hardiskken (3 stuks) ook over de 50 graden gaan (beetje te warm vind ik). De temperatuur die wil ik gewoon wat lager hebben aangezien de zomer er weer aan staat te komen en de temperatuur dan weer aardig omhoog gaat. Zelf heb ik een Zalman koeler op mijn amd 2600+ in Silent mode (deze moet waarschijnlijk wat opgeschroeft worden om te temperatuur omlaag te halen). En heb ik 5 Papst koelers erin zitten die draaien op 1500 toeren. De indeling: Bij de processor, twee outtakes en dan uiteraard de (Zalman) voeding. Aan de voorkant, drie intakes (bij de harddisken).
Link naar reactie
Ik heb twee casefans voorin zitten die temperature controlled zijn ( 1 bij de cdroms en 1 bij de hdd's). Achter heb ik 2x casefans die de lucht uitblaast en natuurlijk de voeding die de lucht uitblaast. Op de CPU een een temperature controlled koeling die 1500RPM gemiddeld draait. Kast temp is gemiddeld 30 c en de CPU is 55 c. Ik heb een Ahlon XP2000+ (T'Bred) @ XP2200+. Die 55c van mijn CPU is constant, ook al draait mijn pc 7/24.
Link naar reactie
:lol: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/747438 deze vraag kwam me al bekend voor... :wink: wat wil je nu nog meer weten dan? zoals het daar ook op Got staat is imho de beste opstelling. altijd onderin de koude lucht inblazen, bovenin de warme lucht weer uitzuigen. eigenlijk zijn daar de antwoorden ook al gegeven, je kan wel de wereld aan fans hebben, maar dat zegt niet altijd veel. je kan evt proberen een fan te monteren in de zijwand. ik zie dat je 3 HD's hebt, tsja, en dat helpt ook niet mee aan je temps, zeker als het hoge toeren schijven zijn...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...