Ga naar inhoud

AMD Heatsink, Thermal Pad vraagje.


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag sinds lange tijd weer een volledige PC gebouwd. Tijdens het plaasten van de Heatsink ging het niet helmaal naar wens. Het lukte me niet in een keer de Heatsink te plaatsen. Toen ik keek op de Heatsink zag ik dat de Thermal Pad (dat stukje soort koelpasta) een heel klein beetje beschadigd was. Is dit erg, of kan ik gewoon met een gerust hard de PC gaan gebruiken? Graag jullie reaktie.
Link naar reactie
[quote:bf565861e4="Marcel de Reus"]Dat is lastig te beoordelen. Als de core nu slecht contact maakt met de heatsink kun je hem beter niet gebruiken. Het is zoiezo overigens beter om de Thermal Pad eraf te halen en er koelpaste tussen te smeren.[/quote:bf565861e4] Ok dus de core moet goed contact maken met de heatsink. Vreemd, want op die plaats zit toch die Thermal Pad? Wel raar dat ze zo'n Thermal Pad er officieel bij leveren, terwijl je beter koelpasta kunt gebruiken. Er zaten trouwens maar kleine beschadigingetjes in de Thermal Pad. Lijkt me ook als hij in eenkeer erop zou gaan dat er dat toch ook wat scheurtjes inkomen.
Link naar reactie
Ik heb zelf wel ervaring met die AMD boxed coolers. ik heb er zelf nog een gehad op mijn 2500+. die thermal pad is prima. mijn onderstaande 3dmark scores heb ik gehaald met die boxed cooler en die thermal pad. (inmiddels is hij vervangen voor een Thermalright SLK-800) beetje beschadigd maakt niet uit. Ik ben het echter wel met Marcel eens dat Artic Silver III koelpasta beter is. maar als je geen zin hebt om 6 Euro voor wat koelpasta uit te geven zou ik gewoon de thermal pad gebruiken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...