Ga naar inhoud

CPU Cooler


Aanbevolen berichten

Mensen, Ik wil graag een low noise CPU koeler, maar nu zou ik graag jullie advies willen over welke te nemen. Mijn specs. staan hier beneden en ik wil in de toekomst misschien een klein beetje overklokken, maar dat vind ik minder belangrijk als die low noise. Ik zat al te denken aan een Arctic Copper Silent die maar 20 dB(A) geluid maakt en tot een Athlon XP 2800+ ondersteunt. Is dit een goeie keus?
Link naar reactie
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Zalman series, die zijn echt ideaal voor de stilte en je kan er best wel mee overklokken. Je moet dan specifiek kijken naar de 6000 of de 5000 series, sleep je veel met je pc? Dan is de 5000 serie een betere keus, omdat die met schroeven vast worden gemaakt en de 6000 serie niet.
Link naar reactie
Als je niet van plan bent om te gaan overklokken kan je beter de Arctic Copper Silent nemen. ik heb die getest en ook de Arctic Copper Silent met TC (temp Control) en die is stiller dan de Zalman 6005/6010 coolers. welke ik ook getest heb. de Zalman waaier coolers zijn net zo stil maar die zijn duurder.
Link naar reactie
Zijn 3dmark score is al uitgebreid behandeld in het videokaarten forum :roll: Om maar weer even on topic te komen, de CNPS6000-Cu is op zich een leuke stille cooler maar niet geschikt voor het betere overklok werk. Hij koelt inderdaad voldoende om een AthlonXP 2400+ van dienst te zijn. Als je echter een cooler wilt van zalman die wat beter te bevestigen is moet je eens kijken naar de CNPS5100-CU http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps5100Cu.htm
Link naar reactie
Boerke87 : ik hem hem inmiddels overgeklokt en het is dus verandert. En dat is ook mede de reden om deze topic te starten, namelijk om een goeie koeler te vinden die redelijk stil is en waar je toch redelijk mee kan overklokken. ik ga deze pc niet meer verplaatsen denk ik, want ik heb nog een Duron 1,3Ghz die ik dan mee kan nemen naar een LAN party. Dus in principe maakt het niet veel uit hoe zwaar hij is, als hij maar niet van de socket afbreekt. En RD: En het bevestigen maakt me niet veel uit, want dat staat volgens mij allemaal netjes uitgelegd op http://www.zalman.co.kr/
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...