Ga naar inhoud

pc om zeep geholpen???


Aanbevolen berichten

Volgens mij heb ik me pjoeter vermoord ;( Ik zat van de week een beetje door me bios te bladeren toen ik zag dat 'cpu protect for cpufan off' op disabled stond. Ik dacht dus dat dat niet goed was en heb em op enabled gezet. Hardstikke mooi ik blij (dacht ik). Totdat ik de bios gesaved had en hij opnieuw opstarte. Ik kreeg een lange pieptoon en de melding dat me fan niet draaide. Alleen de fan draaide wel (dat kon ik zelf zien). Nu is de vraag, wat doe ik eraan. Bios resetten met het jumpertje werkt niet. Heb het batterijtje er al uit getrokken, maar dat mocht ook niet baten. Mijn mobo is een jetway 663as met een 1200mhz amd processor erop. Ik hoop dat iemand dit probleem kent.... bvd dank tactic.....
Link naar reactie
Hey, Heb ook wel eens zoiets meegemaakt, had de CPU fan op de verkeerde connector aangesloten :oops: MoBo d8 dus dat de CPU fan NIET draaide en schakelde ne 2sec. de PC steeds uit, heeft me wel ff wat zweetdrupples gekost moet ik zeggen. Check dus ff of de CPU fan op de juiste plaats is aangesloten. :-? mvg JC
Link naar reactie
hmm de fan zit op de juiste connector. Kan de fan niet stuk zijn (lijkt me trouwens sterk) Zal eens een andere fan proberen. Maar als ik me bios flash zou het probleem dan niet voorbij zijn? [edit] heb er ondertussen een andere fan aan gehangen, met hetzelfde resultaat. Noog steeds een piep en daarna schakeld hij uit. Heel vreemd, want het systeem heeft gewoon gedraaid zonder kuren. (voor zover dat kan met een raampjes pjoeter) [/edit]
Link naar reactie
Hey, Misschien dat die Fan een [b:126156b1dc]"te laag"[/b:126156b1dc] Toerental heeft? mijne gaat uit als de Fan onder de 2500 toeren komt [quote:126156b1dc]Heb het batterijtje er al uit getrokken, maar dat mocht ook niet baten. [/quote:126156b1dc] Batterij kun je beter ff een poosje eruit houden zodat alle spanning weg is. mvg JC
Link naar reactie
[quote:d01c5125f9]Zeker met een KT7A gehad JC [/quote:d01c5125f9] Klopt helemaal..... :lol: [quote:d01c5125f9]en hoe lang is een poosje.... moet ik dan denken aan een uur ofzo?? [/quote:d01c5125f9] 5 a 10 min. zou ik ff doen. misschien zelfs als de batt. eruit is dan de bios resetten met de jumper dacht dat ik dat zelf zo gedaan had, maar weet het niet precies meer. wellicht dat het bij jouw MoBo weer anders is, anders ff in je manual kijken.... Suc6 mvg JC
Link naar reactie
als die stand maar niet als "default" wordt geladen... heb ook een Jetway-bord en die had dat probleem ook met een koeler die minder dan 3000 rpm draaide; had nog een Coolermaster koelertje van 5500 rpm; even aangesloten en in bios weer terug gezet. Blijft wel de vraag: waarom nou in bios kl##ien :-?
Link naar reactie
[quote:f788a0b65a="gerben"]Je kunt na het verwijderen van de batterij ook de contacten in de houder op het moederbord even kortsluiten.[/quote:f788a0b65a] Wat heeft dat dan voor effect? Er is dan daar toch al geen spanningsverschil meer? Wat ik dan doe is de stroom eraf en de PC aan zetten, zodat alle stroom eruit is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...