Ga naar inhoud

gaat dit een beetje stil worden?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:10478d1ab2="no_name"]En turbulence, jij hebt dus nu een papst in je voeding, maar hoe heb je dat gedaan, met kroonblokjes?[/quote:10478d1ab2] jah. bij mij zat er een 2 pins stekker aan de fan in de voeding.. het draadje heb ik halverwege afgeknipt, kroonsteentje erop, dan de papfst gepakt, molex eraf geknipt, draadjes in het kroonsteentje, en erin gedrukt. qua geluid scheelt het nu een heleboel... weet alleen niet of je de allerstilste papfst kan gebruiken (12 DBa) omdat die niet veel flow heeft he. ik heb de 19 dBa versie iig gebruikt...
Link naar reactie
[quote:24d4da8a07="no_name"]Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk verplaatst de zalman meer lucht bij hetzelfde toerental dan de papst, waardoor een geluidsverschil ontstaat.[/quote:24d4da8a07] Dit zou inderdaad ook wel een verklaring kunnen zijn. De luchtverplaatsing of "flow" zal wel ergens terug te vinden zijn zeker? Als ik iets vind dan hoef ik niet te experimenteren maar kan ik het antwoord misschien dan zo al weten waarom die Zalman-fan bij hetzelfde toerental meer lawaai maakt dan de Papst.
Link naar reactie
[quote:63fc81e419]Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk verplaatst de zalman meer lucht bij hetzelfde toerental dan de papst, waardoor een geluidsverschil ontstaat.[/quote:63fc81e419] Vergeet niet dat de zalman een 92mm fan gebruikt en die papst is 80mm. Bij grotere schoepen krijg je meer luchtverplaatsing, maar daardoor ook meer lawaai vanwege de luchtwrijving langs de schoepen. In silent mode draait hij op +-1800rpm. Dat is ook de reden dat zalman een 92mm fan gebruikt heeft. Om dezelfde luchtverplaatsing te krijgen als een 80mm fan op 2500rpm, hebben ze dus een 92mm fan genomen.
Link naar reactie
[quote:ea5adacbd6="Red Dragon"]Die allerstilste Papst kan je wel gebruiken, volgens mij heeft HJS die in zijn CWT zitten. [/quote:ea5adacbd6] Ik heb daar bij mijn situatie ook wel aan lopen denken omdat die fan samen met mijn harddisk de grootste herriemakers zijn maar als ik weer voel hoeveel warme lucht er verplaatst wordt zit ik toch aan een andere oplossing te denken. Ik vermoed ook dat hij warme lucht uit de kast wegtrekt dus een fan onder de voeding in de kast kan misschien helpen.
Link naar reactie
shit..dat idee van een zalman passieve northbridge koeler moet ik laten varen, want er zitten geen holes rond op. Maar er moet dan wel een andere 40 mm fan op want deze die er nu opzit draait niet lang meer. En kan er op een POV GF 4ti wel een zalman passieve koelgeval, door de ramsinks die er op zitten?
Link naar reactie
Ik heb geloof ik de NLG in mijn voeding heb geplaatst. Het draadje van de molex heb ik gewoon uit de voeding laten komen, ruimte genoeg op de plek waar het sluit. In het begin had ik wel het idee dat mijn voeding warmer werd, ik heb toen mijn 2x 80 mm fans welke op de achterkant op 7 volt werken omgedraaid, ze blazen nu koele lucht naar binnen ipv naar buiten. Werkt als een trein nu, geen problemen. Het meest lawaai maakt nu mijn ti-4200 en de 2 80mm fans welke erboven hangen (op 12 volt) die fans moet ik weer eens op 7 volt zetten. (hoewel, het gezoem van de fans is minder irritant dan die van de videokaart, en nu wordt die een beetje overstemd)
Link naar reactie
[quote:003197d212="no_name"]Wat zijn dan nog meer stille voedingen behalve zalman, enermax? Q-tec misschien? Die PSu maakt volgens hun website 33 dB en de lownoise 27 dB, niet echt veel lijkt mij[/quote:003197d212] Antec TruePower Silent dus. 33dba lijkt idd niet veel, maar houdt er rekening mee dat dit harder is, aangezien de fan de lucht langs een rooster naar buiten blaast. Mijn cpufan maakt ook 34dba, wat haast onhoorbaar zou moeten zijn, maar door de lucht die langs de heatsink trekt is het niet bepaald stil hoor.
Link naar reactie
persoonlijk vind ik 30db veel lawaai. mijn CPU fan maakt 30db geluid en hoor hem overal boven uit (Antec 80x80x25mm case fan op een SLK-800 gemonteerd) silent vind ik pas onder de 20db. De Zalman voeding is verreweg het stilst. stiller dan een Antec of een Enermax. Ik heb zelf een Antec 480watt true blue (true power silent) deze is redelijk stil.
Link naar reactie
Idd, zoals mijn voorgangers al aangeven is het niet alleen het aantal DB, maar ook de plaats en o.a. de grills die ervoor hangen. Ik heb een 60mm papst achterin hangen op een standaard plek met "voorgeboorde gaatjes" door die fabrikant. Dat fluit iets, daarom ga ik dat binnenkort wegdremelen.
Link naar reactie
[quote:4ccd4694fc="Red Dragon"] De Zalman voeding is verreweg het stilst. stiller dan een Antec of een Enermax. Ik heb zelf een Antec 480watt true blue (true power silent) deze is redelijk stil.[/quote:4ccd4694fc] In de tabel die ik poste op de vorige pagina, staat dat de chieftec stiller is dan een zalman bij full-load, nou weet ik dat je THG met een korreltje zout moet nemen, maar toch. En ik vind de zalmans ook best duur
Link naar reactie
[quote:a9ebf2b2cb="diniz"][quote:a9ebf2b2cb="hjs"]Ik heb geloof ik de NLG in mijn voeding heb geplaatst. Het draadje van de molex heb ik gewoon uit de voeding laten komen, ruimte genoeg op de plek waar het sluit. [/quote:a9ebf2b2cb] De NGL bedoel je zeker. Die is idd 12DB.[/quote:a9ebf2b2cb] ik zou het niet meer weten ;)
Link naar reactie
[quote:d6b72bb425="no_name"][quote:d6b72bb425="Red Dragon"] De Zalman voeding is verreweg het stilst. stiller dan een Antec of een Enermax. Ik heb zelf een Antec 480watt true blue (true power silent) deze is redelijk stil.[/quote:d6b72bb425] In de tabel die ik poste op de vorige pagina, staat dat de chieftec stiller is dan een zalman bij full-load, nou weet ik dat je THG met een korreltje zout moet nemen, maar toch. En ik vind de zalmans ook best duur[/quote:d6b72bb425] welke tabel? die mooie hamer? [img:d6b72bb425]http://www6.tomshardware.com/howto/20021021/images/image007.gif[/img:d6b72bb425] ik heb de Zalman 400watt gehoord en de Chieftec 340 en 360 en de Antec 380, 430 en 480. de Zalman was duidelijk het stilste. Dit uit eigen ervaring.
Link naar reactie
en zijn de Q-tec's stil ? want als ze niet stil zijn maar wel goed, dan gewoon 2 enermaxen/papsten er in. Enne om nog even de hamvraag aan te snijden: gaat een zalman 6500B AlCu + chieftec 360watt (of event. andere) + 2 enermaxen + passieve VGA cooler + geluidsdempende matten stil worden? En heeft iemand nog een oplossing voor de northbridge koeler, die een raar geluid maakt, een ander koeler , maar ik heb die ook het liefst passief. /off-topic Red Dragon, je hebt wel een snelle internet verbinding met chello @ 1500Mbps (sign) :wink:
Link naar reactie
Ik ben zelf niet zo kapot van Q-tec. ze maken te veel lawaai en zijn lang niet zo goed als Enermax, Antec, Chieftec, Zalman, etc etc. Je pc gaat stil worden denk ik :) De Zalman northbridge cooler kan wel gemonteerd worden zonder schroeven, je moet dan alleen Thermische lijm hebben. //Oftopic 1500Mbps (Mega bits per second). dat is vrij normaal hoor voor CHello. het blijft moelijk he, bits en bytes ;)
Link naar reactie
[quote:a618c30639="Red Dragon"]Ik ben zelf niet zo kapot van Q-tec. ze maken te veel lawaai en zijn lang niet zo goed als Enermax, Antec, Chieftec, Zalman, etc etc. Je pc gaat stil worden denk ik :) De Zalman northbridge cooler kan wel gemonteerd worden zonder schroeven, je moet dan alleen Thermische lijm hebben. //Oftopic 1500Mbps (Mega bits per second). dat is vrij normaal hoor voor CHello. het blijft moelijk he, bits en bytes ;)[/quote:a618c30639] okee, dan wordt het toch een chieftec. /off-topic Ik doelde ook niet op de bits en bytes hoor, maar op de M ervoor. 187,5 [b:a618c30639]Mega[/b:a618c30639]bytes vindt ik nogal wat :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...