Ga naar inhoud

Bios Update


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben nog steeds aan het klooien met een bios update. Het wil me maar niet lukken. Niet via awflash iig... Dus maar via de flashtool vna mn mobo aan de slag gegaan:Asus A7n8x deluxe. ALs ik het via internet wil doen krijg ik steeds de melding dat de server te druk is... Hoe lang ik ook wacht Dus dan maar via file eerst de file handmatig gedownload en geprobeerd te installeren.. Ik krijg echter steeds de volgende melding: Please help [img:6e9d4e6a3d]http://www.hpphoto.com/sessions/525461273423/19790033lg.jpg[/img:6e9d4e6a3d]
Link naar reactie
[url=http://www.amdforums.com/showthread.php?s=ecedbd9a649d9ef6489a9f3876acaad2&threadid=219041]Hier[/url] is een link met alle verschillende versies van de a7n8x deluxe versie, niet van de asus site, want die is ontzettend langzaam. Ik heb zelf de 1003 versie, de 1002A1 schijnt echter ook goed te zijn. Welke revisie heb je trouwens chillah? (hoe hoog krijg jij je fsb?)
Link naar reactie
Danke, die bios update is goed gegaan.... Nu zit ik echter met een ander probleem. Mijn pc denkt dat ie een athlon 1800 is.... Moet 24 zijn. Ik snap het niet. Mijn multiplier staat op 7,5/12,5 daar stond ie ook op toen ik mn bios ging flashen. Mn cpu frenquency staat op 133. Dat stond ie ook al. Als ik de pc opstart staat er memory frecuency 166 DAT is nieuw... Als ik opstart met een cpu frequency van 166 krijg ik een foutmelding en gaat hij niet boorbij het opstart scherm. Wat doe ik om hem weer op 2004 hrz te laten lopen??? m.vR.gR j
Link naar reactie
BIOS flash = andere software laden in je BIOS BIOS reset = de BIOS naar default-mode zetten. Default = fabrieksinstellingen met andere woorden, met een reset ga je dus niet terug naar je oude BIOS versie. :roll: Kijk even in je manual van het MOBO hoe je dat moet doen, want ik heb het idee dat je niet precies weet wat je aan het doen bent. Zorg ervoor dat je weet wat je doet, en ga dan pas aan de slag.
Link naar reactie
Om het verhaaltje af te sluiten... Een aantal dingetjes in het bios veranderd (mem freq) en hij loopt perfect!!! Heb hem weer op zn oude kloksnelheid terug. Hij wordt dus weer herkend als een xp 2400. Toch blijf ik niet begrijpen waarom ik mijn fsb niet op 166 kan zetten... Hij start dan constant op en ik krijg de melding system wont boot due to overclocking... Mijn geheugen kan het aan (2700) mijn moederbord moet het aankunnen (a7n8x deluxe) en mn processor ook (xp 2400) Het kan ook niet meer aan mn bios liggen aangezien deze geflasht is met de nieuwe versie (non beta) Tnks voor alle hulp heeft er iemand nog een id dan graag. Het is niet zozeer dat oc'en noodzakelijk is. Het is gewoon iets wat ik nog een keertje wil doen... Grtz
Link naar reactie
er bestaat geen athlon 2400 met fsb166, alleen fsb133! vandaar de melding van je bios.... het flashtool kan je bij asus gewoon downloaden bij de bestanden voor de a7n8x. niet het normale asus flashtool dat werkt niet bij het nforce 2 board vanwege het grotere bios.... trouwens erg dom om onder windows je bios te flashen, ik kan het alleen maar blijven herhalen. het risico van een crash en daarmee onbruikbaar mobo ligt vele malen hoger dan bij flashen op de prompt....
Link naar reactie
[quote:ced9f37711="cHiLlaH"]Toch blijf ik niet begrijpen waarom ik mijn fsb niet op 166 kan zetten... Hij start dan constant op en ik krijg de melding system wont boot due to overclocking... Mijn geheugen kan het aan (2700) mijn moederbord moet het aankunnen (a7n8x deluxe) en mn processor ook (xp 2400) Grtz[/quote:ced9f37711] Heb je niet te agressieve mem timings?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:18900ff3a9]Goed ik heb hem nu op fsb 166 en mp 12 draaien. Dit werkt nu maar eens kijken hoe ver ik hem kan drukken... Wat is de beste manier? FSB of MP? [/quote:18900ff3a9] FSB, krijg je een grotere performance boost door. [quote:18900ff3a9]Enneh enig id hoe ver ik dit kreng krijg? (amp xp 2400) [/quote:18900ff3a9] Steppings zeggen meer dan de beginsnelheid :wink: Ik heb mijn 1700+ nu ook op 2400+ draaien @ 1,5V. Als je BTW al weet hoe hoog je hem kan krijgen, is de lol er snel af. Gewoon proberen dus, maar de 2200mhz moet toch wel te doen zijn, mits niet te oude core.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...