Ga naar inhoud

Opteron


Aanbevolen berichten

[quote:f13dc1b4f9="egslim"][quote:f13dc1b4f9="BA"]Zo'n dual Opteron sys kan toch ook wel op 1 CPU draaien? (hint hint hint 8) ) Vraag dan aan Slashhead even een leuk kaartje. :lol:[/quote:f13dc1b4f9] Dan moet hij wel een PCI kaart hebben, want die server borden hebben geen AGP. :lol: Aan de andere kant gebruikt Computer!Totaal dit forum voor feedback, dus met drie verzoeken in zes minuten... :wink:[/quote:f13dc1b4f9] Hm, dat wist ik wel (foto gezien) maar even niet bij nagedacht. Alleen een sysmark score staat natuurlijk ook niet zo interressant, dus dan zou je rer een andere set benches bij moeten hebben :)
Link naar reactie
[quote:8ade4ca6dd]btw ook heel erg zwak dat THG weer een NDA gebroken heeft, je zou toch zeggen dat ze geen teststuff meer kregen als ze zo door blijven gaan.[/quote:8ade4ca6dd] THG is volgens mij de grootste hardware site ter wereld en heeft veel autoriteit bij veel mensen, dus ze kunnen wat maken bij de fabrikanten. Maar ik ben het wel met je eens, en als je dan hun artikel bekijkt... 1) De yield cijfers lijken volledig uit de lucht gegrepen. 2) Audio en video benchmarks ... voor een server. :roll: 3) WinRAR ... :roll: 4) PC Mark2002 ... het systeem is niet eens een pc! // edit nog een paar voorbeelden uit een discussie bij Aces: http://www.aceshardware.com/forum?read=95031065 5) All these sundry alter tables, selects and inserts make for a very piss poor DB benchmark and any self respecting DB community person would laugh at such benchmarks. Alter table is (or at least should be) one of the least used SQL commands. It's a command you execute once every 3 or 4 months when you decide you need to change your schema slightly -- and it's something you do on off hours. 6) Tom is also incorrect that each Opteron can handle only 8GB since AMD's own datasheet shows that 8 4GB registered DIMMs of PC1600 or PC2100 can be accomodated. And that 4 4GB DIMMs of PC2700 can be attached 7) En een DB test met deze: Maxtor UDMA100, 7200 rpm, 2 MB Cache. :roll: Iedere DB server gebruikt een RAID opstelling, vaak met 10k of 15k SCSI schijven. Het is zelfs zo dat een Serverworks chipset (gerenommeerd in server kringen) een belabberd werkende IDE implementatie had, maar niemand gebruikte die, dus niemand gaf erom.
Link naar reactie
Tja.. dat is misschien wel zo. maar voor iemand als ik die totaal geen verstand van Servers e.d. heeft is de review best informatief en pcmark2002 testje is een van de weinige testen die mij wat zegt. [/edit]Die pcmark2002 test is toch eigenlijk wel stom, die is namelijk veel te geoptimaliseerd voor intel heb ik het idee. maar goed. ik heb de review globaal gelezen en weer het een en ander geleerd. nu die van Egslim nog :) [/edit]
Link naar reactie
[quote:8d5a614bf4="Red Dragon"]Tja.. dat is misschien wel zo. maar voor iemand als ik die totaal geen verstand van Servers e.d. heeft is de review best informatief en pcmark2002 testje is een van de weinige testen die mij wat zegt.[/quote:8d5a614bf4] Daar heb je wel gelijk in, maar dat is juist het bezwaar: Tom test in feite de desktop prestaties van een server. Ja, het artikel vertelt je hoe dat systeem als desktop presteert, maar niemand zal 'm daarvoor gebruiken dus het is zinloos om te weten.
Link naar reactie
Wel, een voordeel van de lage kloksnelheden van de vandaag gelanceerde CPU's is dat ze niet moeilijk te halen zouden moeten zijn. AMD introduceert Opteron heel geleidelijk, ik verwacht dus geen grote leveringsproblemen. Het is wel kenmerkend dat een universiteit als een van de eerste Opterons gaat gebruiken, universiteiten leunen erg zwaar op prijs/prestatie, terwijl veel bedrijven vooral geven om betrouwbaarheid en vermeende betrouwbaarheid.
Link naar reactie
Lees net dit op driverheaven.net [quote:7b3b7b7a68]There will be more head scratching at Intel today when benchmarketeers read today that Microsoft, which uses an MMB2 benchmark to measure figures, compares the Opteron processor against Intel Xeons with hyperthreading and finds them wanting. According to Microsoft, MMB2 is a benchmark for incresed workloads and compares "increased message sizes and more frequent and diverse workload actions compared to MMB". The Vole rates the RackSaver Quatrex64, which uses four Opterons at 1800MHz frequencies as scoring 15,520, compared to an IBM Eswerver which uses four Xeon MP chips with hypethreading enabled to score 13,200. Meanwhile the Dell Powerwedge Xeon MP which also has four Intel chips at 2000MHz scores 13,000 MMB2s.As Xeon MPs are very pricey items, this may be music to Jerry Sanders III's ears, but will likely incense Chipzilla.[/quote:7b3b7b7a68]
Link naar reactie
Ik lees het niet als een publieke steunbetuiging van M$ aan AMD, maar alleen als het publiceren van een benchmark waaruit Opteron beter te voorschijn komt dan Xeon. http://www.microsoft.com/exchange/techinfo/planning/2000/perfscal.asp Het dus geen grote publiciteits klap voor Intel, hoewel ik niet weet hoe groot de invloed ervan op IT afdelingen zal zijn.
Link naar reactie
hmm, als ik dat stukje zo zou lezen, dan zou ik toch even achter mn oor krabben, als ik als IT bedrijf net nieuwe systemen moest kopen. ik bedoel deze benches worden wereldwijd gepubliceerd.. goed, de Opteron komt ook maar 2x voor t.o.v de Xeon die haast het hele rijtje domineert. vraag alleen is, zal de IT wereld nu ineens wel vertrouwen krijgen in AMD? kijk de Xeons stonden altijd met kop en schouders bovenaan, en nu ineens is het AMD die de kop pakt. vraag is, binnen hoeveel tijd kan AMD het grootschalige segment gaan binnendringen, en hoe lang duurt het voordat Intel begint een nieuwe concurrent voor de Opteron, heeft AMD dan genoeg tijd, of is Intel zo slim, om eerst AMD te laten komen, zodat intel de specs goed kan bekijken, en iets snellers en beters kan bakken.. heeft AMD dan genoeg tijd om ook een beetje een gevestigde orde te worden in de servermarkt...
Link naar reactie
[quote:1e0997f938]hmm, als ik dat stukje zo zou lezen, dan zou ik toch even achter mn oor krabben, als ik als IT bedrijf net nieuwe systemen moest kopen. [/quote:1e0997f938] Het verschil is dat een professionele IT'er op heel andere dingen let dan een hardwareenthousiast als jij of ik. In de professionele IT is de prijs/prestatieverhouding minder van belang, omdat de grootste kosten in de ondersteuning zitten. Verder is de reputatie van erg groot belang, omdat zelfs een downtime van enkele uren al miljoenen Euro's kan kosten. Juist daarom is de (aangekondigde) steun van Sun en IBM van groot belang, die bedrijven hebben een uitstekende reputatie. Bij dit alles komt nog dat de professionele IT zelf real world benchmarks van een systeem zal doen voor de aanschaf, dus door M$ gepubliceerde benchmarks zijn van minder belang dan je zou denken. Je kunt er wel vanuit gaan dat Intel zelf al enkele Opterons zeer grondig getest had, lang voordat ze officieel gelanceerd werden.
Link naar reactie
hoe zit het nu, komen de 64 bits cpu's voor de thuismarkt straks ook met een eigen heatspreader??? [img:44c84ee7c9]http://akiba.ascii24.com/akiba/news/2003/04/24/images/images714391.jpg[/img:44c84ee7c9] [img:44c84ee7c9]http://akiba.ascii24.com/akiba/news/2003/04/24/images/images714392.jpg[/img:44c84ee7c9]
Link naar reactie
Intel compilers lijken erg kieskeurig te zijn: :( http://www.theinquirer.net/?article=9185 [quote:c29b51fb8a]He continued: "The Opteron has SSE2 support, but to get a binary calling SSE2 one has to compile the binary on a Xeon machine. Move the binary over to the Opteron box and it flies.[/quote:c29b51fb8a]
Link naar reactie
Del 4 is verschenen op Anandtech. Getest is er nu in games en videobewerking. Omdat het agp slot ontbreekt is er gebruik gemaakt van een gforce 4 mx. De opteron wint het qua games op alle fronten, hij laat met zijn amd 8000 chipset zelfs de intel 3Gz in het stof bijten. Ben benieuwd als de nforce III met een agp slot komt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...