Ga naar inhoud

overkloken


Aanbevolen berichten

Marcel, Hij kan niks zelf uitzoeken, we moeten het voor hem opknappen. Die 80C is van de processor en 53 is van case temp/hdd. Turk2003, je weet er niks van af, dus ga maar lekker door met klooien. Als je pc kapot gaat, moet je ons niks verwijten. Misschien dat je eerst even hier naar toe moet gaan om de basiskennis op te doen: [url=http://www.beginnersweb.nl]Klik hier[/url] Is goed bedoeld.
Link naar reactie
Ik heb dus geen Windows/CPUcool meer om het exact op te kunnen geven, maar als je echt niet even zelf wilt zoeken gebruik dan de search functie. Zoek op thermistor, pentium compatible en cpucool oid, want ik heb het in het verleden tot op de muisklik nauwkeurig uitgelegd. Die 53 is dus van je proc en die 80 is een verkrachte castemp, omdat de sensor verkeerd wordt uitgelezen.
Link naar reactie
[quote:3dce92dbf9="computer_nerdo"][quote:3dce92dbf9="turk2003"]ik kon niet in me bois instellingen de temp vinden :([/quote:3dce92dbf9] dat hoeft ook niet in je bios maar in die programma's die al eerder werden voorgedragen[/quote:3dce92dbf9] //C Nerdo Ik denk dat je het niet begrijpt, lees eens het hele topic door.
Link naar reactie
Ik heb de oplossing voor je. Computer met beide handen (links en rechts) of tweemaal links vastpakken en uit het raam gooien. De temperatuur zal nu altijd rond kamertempperatuur blijven. En als dit ook niet lukt een andere hobby zoeken of naar anderen LUISTEREN en niet zo eigenwijs zijn.
Link naar reactie
ik ben naar de site geweest ik kon geen handleiding van mij moederbord vinden bij http://www.msi.com.tw het moederbord is 9 maanden ofzo oud moederbord info: Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD Model: MS-6513 Version: N/A BIOS Vendor: Award Software International, Inc. BIOS Version: 6.00 PG BIOS Release Date: 04/24/2002 BIOS Properties: Plug and Play, Flash, AGP
Link naar reactie
Ok, ik ben in een goede bui vandaag :P Je hebt een MSI OEM bord (Medion). Je kan de FSB niet in de bios instellen en er zijn ook geen manieren voor om dit te doen. Jumpers zullen dus niet werken. Cursus: "[i:469072768f]Overclocken voor beginners met een Medion board[/i:469072768f]": 1. Download CPUcool: http://www.podien.de 2. Installeer CPUcool 3. Ga naar Updaterate en stel die in op 1sec 4. Klik op "Instellingen", klik op "Mainboard keuze" en stel in: Mainbord>MSI Mainbord type>MS-6513 5. Klik op "functies", klik op "Front Side Bus wijzigen / CPU snelheid wijzigen" 6. Je ziet hier in het midden aan de linkerkant "frequentie" staan, met daaronder een vlak. Rechts daarvan staan 2 pijltjes: 1 naar onder en 1 naar boven. Hiermee kun je je FSB naar boven en beneden instellen. Als je het naar wens hebt ingesteld, druk je op "FSB frequentie instellen" en daarna op "OK". Gefeliciteerd, je hebt nu je computer overgeclocked. :P Vergeet alleen dit niet: Verhoog je FSB in kleine stapjes en draai een paar keer 3D mark, nadat je je FSB hebt verhoogd om te kijken of hij stabiel is. Je koeling is BTW weer een ander verhaal. In die Aldi-PC's zitten geen case-fans en de processor koeling is ook standaard. Let dus op de temperatuur en zet er aub een case-fan in. Je kunt er nu nml al eitjes op bakken. Ik wens je veel plezier met je overclockte Aldi PC P.S. 1. Is dit stukje niet iets voor de FAQ :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...