Ga naar inhoud

geheugen bijplaatsen


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb momenteel 256 MB DDR333 geheugen (PC2700 dus)OEM en ik vroeg me af of het problemen oplevert als ik hier 512Mb bij zou plaatsen. Ik heb wel eens vernomen en gelezen dat het mis kan lopen als je verschillende groottes inbouwt. En kan 256Mb van een ander merk problemen opleveren als ik die erbij plaats (bij de huidige 256MB OEM dus) bedankt rudilio
Link naar reactie
Nee dat zou geen probleem moeten opleveren. Ik neem aan dat je windows XP of 2000 gebruikt? als het win98 is dan heeft het denk ik niet echt super veel zin. Ik zou alleen wel de 512MB in het eerste slot doen en 256 in het 2de slot, ook dit hoeft niet uit te maken, maar zo doe ik het zelf altijd om eventuele problemen toch uit de weg te gaan. Over 256 ook dat zal geen probleem zijn. Dit hoeft niet het zelfde merk te zijn. Op het moment dat je gaat overklokken dan zou ik daarvoor wel zorgen.
Link naar reactie
Ik denk dat het antwoord van Wisje heel compleet en duidelijk is, maar ik wil graag nog 2 dingen toevoegen: Om op je vraag terug te komen of het zin heeft dat extra geheugen bij te plaatsen: dat hang ervan af wat je met je PC doet. Als je alleen briefjes tikt en internet dan heeft het geen zin, maar game je veel en gebruik je een zwaar besturingssysteem (Windows NT 5.x of Linux met een zware windowsmanager) dan heeft het zeker zin. De huidige generatie games en besturingssystemen gebruiken redelijk veel geheugen namelijk. Voor een game als Soldier of Fortune 2 bijvoorbeeld is 768mb geheugen geen overbodige luxe. Ook als je aan video- en/of fotobewerking doet is veel geheugen gewenst. Het andere wat ik nog even toe wilde voegen is dat het in principe geen problemen geeft, mits je Windows NT 5.x (2000/XP), Windows ME of Linux gebruikt. Windows 95 werkt zoiezo niet met zoveel geheugen en onder Windows 98 is dit aan allerlei voorwaarden verbonden en werkt het vaak gewoon niet. Als je toch Windows 98 hebt, dan kun je hierover veel info vinden op www.microsoft.com
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...