Ga naar inhoud

overklokken van amd thunderbird


Aanbevolen berichten

[quote:0564123f62="BA"]zijn als je ergens tussen de 140 en 150 Mhz komt.[/quote:0564123f62]jep klopt, jammer genoeg :-? [quote:0564123f62="de geest van Oirlo"]Wat voor merken zijn het??[/quote:0564123f62] onbekend, eentje van de beurs van een duitser en de andere denk ik een acer (ofzoiets? :oops: )
Link naar reactie
hoger lukt gewoon niet. hij staat ingesteld op 145, maar hij draait op 144. niet echt ver overklokt dus, dus nog een keer de vraag is het de moeite waard om nieuw geheugen te kopen. dit natuurlijk wel als ik dan eindelijk een nieuwe videokaart heb (radeon 9500 pro of hoger). ik kan trouwens niet mijn voltages instellen in mijn bios :cry: ik heb dan ook wel een hele vreemde bios, maar ik moet toch echt jumpers op het moederbord aanpassen om de voltages te veranderen
Link naar reactie
jep op 1522 mhz om precies te zijn. merk het verschil alleen niet, omdat de videokaart aan zijn max zit. ik kom gewoon niet hoger bij 3dmark.(zie hieronder) ik ben trouwens niet van plan een nieuw moederbord enzo te kopen, dat komt over een jaartje wel weer of mischien wat eerder. nog bedankt voor jullie hulp trouwens :P
Link naar reactie
Bij mij scheelt het echt veel. Ik zat eerst met een read snelheid van ongeveer 1700mb/sec (fsb 100mhz), nu met eentje van ongeveer 2300mb/sec. Ook scheelde het veel in 3d mark2001SE. Maar ja, jouw geheugen en chipset zitten nu echt aan de max denk ik. Van die 3d marks zal idd zoals je zelf al zegt de max van je videokaart zijn.
Link naar reactie
Die score zal met die Radeon al sterk verbeteren en als je van plan ben over een jaartje weer een grote upgrade te doen kun je het best bij die Radeon laten. Je kunt dan met dat systeem alle huidige games en vast ook wel die binnen nu en een jaar uitkomen op een degelijke resolutie spelen, op normale settings. Je moet dan geen extreme instellingen en prachtige beelden ed verwachten, maar IMHO kun je ook leuk gamen met wat mindere settings. Over een jaartje kun je dan idd alles upgraden of een geheel nieuw systeem kopen. Aangezien je dan met de Athlon 64 zit, zal je zoiezo nieuw moederbord+voeding+geheugen moeten hebben, dus dat vraagt weer een redelijke investering.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...