Ga naar inhoud

Nieuw moederbord.. toch nog even een vraagje...


Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe ik het topic beter kan formuleren.. dus ik doe extra m'n best het hier goed uit te leggen.. Wegens de instabiliteit van WinXP icm een MSI K7T mobo, ben ik van plan een nieuwe mobo aan te schaffen.. Nu gaat mijn voorkeur uit naar deze: http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8k9a2%2B.htm [url=http://www.epox.nl/images/motherboard/specs/box/8k9a_big.jpg]Klik hier voor nog een plaatje[/url] Deze heeft dus een 400 Chipset... terwijl mijn oude mobo op 266 draaide.. is het nu mogelijk om gewoon alles over te zetten op die nieuwe mobo? Eventueel kan ik nog wel wat upgraden, maar het gaat mij er even om dat de processor, HDD's, dvd-rom drive etc.... het allemaal doen (Geheugen ben ik van plan nieuw te kopen..) Ik heb die mobo speciaal gekozen omdat het volgens mij (met de Nforce2 mobo's) zo'n beetje de enige is met AGP8X support.
Link naar reactie
Houdt wel in de gaten dat AGP8x niet belangrijk is, het levert nauwlijks snelheidswinst op, ook niet als je GPU het ondersteund. De Epox 8RDA+ (de nForce2) heeft als leuke extra Soundstorm onboard en kan DDR modules in een dual channel opstelling gebruiken. (zit verder nog LAN, USB 2.0 en firewire op)
Link naar reactie
[quote:6d846cd6df="ThaGangsta"]Ik hoor net van mensen op IRC dat er in die Epox bordjes veel errors in de bios voorkomen... is dit echt zo of zit hij maar wat te zwammen?[/quote:6d846cd6df] Ik heb er geen last van en ik heb er nog nooit wat van gehoord en aangezien er hier een boel mensen Epox bordjes hebben zitten ze IMHO te zwammen.
Link naar reactie
er zit toch wel een redelijke zin van waarheid in.. probleem met de epoxen is dat op hoge FSB speeds Bios data corruptie kan voorkomen, met als gevolg dat de EEPROM niet meer goed benaderd kan worden, en je dus met een dood mobo zit.. dit komt echter pas voor op FSB speeds boven de 230 mhz, en om dat te bereiken moet je al aan het solderen op de Epox, en dan heb je al geen garantie meer. :wink: bij normaal gebruik, of niet excessief OC'en, komt dit haast niet voor, en hoef je daarvoor niet af tezien van de aankoop van dit bordje.. maar er zijn natuurlijk nog meer merken die Nforce2 borden verkopen :wink:
Link naar reactie
Je kan ook een keertje niet naar die EPOX freaks hier luisteren en een echt goed moederbord kopen die "out-of-the-box" al 230fsb haalt zonder voltage mod. de "ABIT NF7-S revsion 2.0" Naast dat het een erg stabiel OC bord is heeft het ook Soundstorm geluid, firewire, S-ata Raid, USB 2.0 en LAN, om maar wat op te noemen. ook leuk is de 5-bits Bios. waardoor je MP in de bios kan instellen van 5,5 t/m 25. Hoe dan ook.. ik vind het zo raar dat iedereen op dit forum altijd maar EPOX roept terwijl er ook zat andere goeie of betere borden op de markt zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...