Ga naar inhoud

storing wasmachine


jan-bruin

Aanbevolen berichten

Ben in bezit van een Ardo Easy Wash AWB120 bovenlader v. april 2003. Rond jaarwisseling serieuze storing. Machine kan normaal ingesteld worden op een programma, display geeft de normale draaitijd aan. Machine start met hoorbaar water innemen, draait een paar keer en stopt dan na 3 a 4 min. Na enige tijd springt de display-tijd terug op ongeveer de begindraaitijd. Er staat dan ca. 10 cm water in de trommel. Als ik de machine uitzet en weer wil aanzetten om bv. te centrifugeren lukt dit niet en blijft het display blanco. Na het weg laten lopen van het water door het openen v/h pluizenfilter, komt het display weer tot leven [met hor. knipperende streepjes] en kan ik weer een progr. starten, wel met na 3 a 4 min. dezelfde afloop. Een koud wasprogr. eindigt op dezelfde manier een vroege dood. Progr. \"spoelen\" start met water inlaten, een aantal rotaties en stopt ook na 3 min. Ook dan 10 cm water in de trommel; na aantal min. springt display op END. verdraaien v/d progr.knop geeft weer blanco display en geen sjoege tot water is verwijderd door openen v. filter. Verdere opm. -Koolborstels beide nog 2,5 a 3 cm -Printplaat vertoont wat wittige aanslag en bruin vlekje. Mijn vraag is natuurlijk: wat is de diagnose en hoe kan een goedwillende amateur de storing verhelpen. En is de machine de reparatie nog waard.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...