Ga naar inhoud

wat zou ik kunnen verbeteren?


Aanbevolen berichten

Wat zou ik, volgens jullie, kunnen verbeteren aan mijn settings? De instellingen op mijn mobo is als volgt: - MP op 14 - CPU frequency 133/33 - memory frequency 333 - Vcore 1.700 - Cas latency 2.5 - Ras to Cas 3 - Ras precharge delay 3 - Active precharge delay 6 - Graphics aperture size 64 Mb - AGP capability Auto - AGP fastwrite disabled
Link naar reactie
Welk merk geheugen heb je? Probeer dit nml maar eens: [quote:5a501a7a9b]- Cas latency 2 - Ras to Cas 3 - Ras precharge delay 2 - Active precharge delay 3 [/quote:5a501a7a9b] Dit draait bij mij, omdat ik Twinmos geheugen heb. Probeer ze eens 1 voor 1 te verlagen. [quote:5a501a7a9b]Graphics aperture size 64 Mb [/quote:5a501a7a9b] Als je 512 mb Ram hebt, stel hem dan in op 256. [quote:5a501a7a9b]- AGP fastwrite disabled[/quote:5a501a7a9b] Zet deze op "enabled" Wat betreft deze: [quote:5a501a7a9b]- MP op 14 - CPU frequency 133/33 - memory frequency 333 - Vcore 1.700 [/quote:5a501a7a9b] Wil je je proc gaan overklokken? Anders moet je hier niet aankomen.
Link naar reactie
ik zal het langzaam aanpassen (ook de sig :wink: ), kijken waar ik op uit kom. Andere vraag, kan ik met dit mobo ook in dual channel lopen? Ik heb 3 dimm sockets, moet ik die 2 bankjes op de buitenste sockets plaatsen, of moet daarvoor nog meer veranderen op het mobo zelf of in de bios Had trouwens een score van 10264 punten in de 3Dmark2001
Link naar reactie
Ik haal met mijn mindere desktop systeem ander wel in de 13000 punten dus het moet zeker te doen zijn. Met de Detonator 40 drivers, nieuwste 4in1 drivers een geOC'de GPU en proc moet het echt wel lukken. Ik haalde met de oude detonator drivers al 12500 oid. Dat was op 10x187 en 307@700 dacht ik. Wat denk jij dan dat hij haalt? (jij kunt het waarschijnlijk beter inschatten dan ik)
Link naar reactie
Ik zou wel willen weten tot hoever ik met deze pc zou kunnen gaan. Maar ik ben er toch een beetje huiverig voor, wil de boel niet over de toeren helpen. Welke settings zou ik toe kunnen passen wat betreft de MP en fsb? Natuurlijk kan ik wel kijken in de faq gaan maar volgens mij is elke pc weer anders. btw Marcel heb de sig aangepast
Link naar reactie
[quote:28c2c82dcb]Welke settings zou ik toe kunnen passen wat betreft de MP en fsb? Natuurlijk kan ik wel kijken in de faq gaan maar volgens mij is elke pc weer anders. [/quote:28c2c82dcb] Elke pc mag dan wel anders zijn, de manier waarop je gaat overclocken blijft hetzelfde. Lees Ba's overclocking guide maar eens. Staat precies in hoe het moet.
Link naar reactie
Ik heb een maandje terug ergens uitvoerig beschreven hoe je het het beste kunt aanpakken en na lang zoeken heb ik hem gevonden :) [quote:4019f054aa]# IMHO de beste aanpak is om eerst de max van je geheugen te gaan testen. Dit doe je door je MP op bijvoorbeeld 9 of 10 te zetten en dan te kijken hoe hoog je met de FSB kunt komen. Belangrijk is dat je eerst je geheugen op de agressieve timings zet. Zodra het mem het niet meer trekt kun je het Vdimm (geheugenvoltage) gaan verhogen. Doe dit gewoon met 0.1V en test dan weer hoe ver je komt. Je zit tot de 2.9V in principe veilig. Wat voor mem zit erin. # Daarna zet je de FSB op 166 en ga je de hoogst mogelijke MP daarbij opzoeken. Je zoekt eerst de hoogste stabiele MP en zodra de crasht geef je de CPU meer voltage (Vcore), dit kan afhankelijk van de koeling (meet je temps en voltages met CPUcool) in principe veilig tot de 1.8V. Test dan de hoogst mogelijke MP en ga dan zover mogelijk met de FSB, zo test je de max van je CPU. # Nu ga je deze 2 factoren combineren, je zoekt de bijpassende MP bij een zo hoog mogelijke FSB, zodat je op de gevonden max van de CPU terrecht komt en voilla, je hebt een meesterlijke overklok.[/quote:4019f054aa]
Link naar reactie
Dat kun je dus het beste met specifieke progsels doen, zodat je zeker weet dat het aan het mem ligt als hij crasht of juist niet natuurlijk. Voor het mem heb je www.memtest86.com maar dat duurt erg lang. Sisoft Sandra heeft veel losse benchmarks, oa voor geheugen en CPU en turbulence heeft ook zo'n proggie met allemaal speciefieke benches. Kun je vast dmv de search wel vinden of ff wachten tot turbulence hier reageert. ;)
Link naar reactie
[quote:7132e03d65="Marcel de Reus"]en CPU en turbulence heeft ook zo'n proggie met allemaal speciefieke benches. Kun je vast dmv de search wel vinden of ff wachten tot turbulence hier reageert. ;)[/quote:7132e03d65] [img:7132e03d65]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif[/img:7132e03d65] Thanx voor de credits.. heb er erg hard aangewerkt... :wink: [quote:7132e03d65]Ik haal met mijn mindere desktop systeem ander wel in de 13000 punten dus het moet zeker te doen zijn. Met de Detonator 40 drivers, nieuwste 4in1 drivers een geOC'de GPU en proc moet het echt wel lukken. Ik haalde met de oude detonator drivers al 12500 oid. Dat was op 10x187 en 307@700 dacht ik. Wat denk jij dan dat hij haalt? (jij kunt het waarschijnlijk beter inschatten dan ik)[/quote:7132e03d65] bedoelde alleen maar dat ik iig best veel heb moeten OC'en om op 13000 uit te komen.... dit kon doordat ik de FSB superhoog kon zetten dankzij mn epox.. nu weet ik dat jouw 8k3A ook goed OC'ed, maar ik weet niet hoe zijn Asus KT400 OC'ed... en aangezien de punten in 3dmark 2001 alleen haast maar gehaald worden uit de CPU gevoelige tests, zal een hoog OC'ed systeem hogere punten halen... en zoals Dragon ook al zei, hij haalde net de 13000 met zn TI-4400 @ the max.... En de Leadtek kaarten clocken altijd goed, vraag is kan de Asus dat ook....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...