Ga naar inhoud

warmteprobleem?


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft sinds een tijdje het volgende systeem: ASUS Mobo (type weet ik zo snel niet, is ook niet interessant denk ik) AMD Athlon XP 2000+ GeForce 4 mx440 256mb ddr 2700 voeding 300 watt western digital harddisk 80gb 7200rpm het syteem crashte regelmatig. cpu perfecte temperatuur case is wel rond de 45 graden celsius (top) ik heb er een casefan ingezet, t crashen leek over casefan zit zeg maar bovenin, achteraan, outtake toch nog 1x gecrasht... (in 2 maanden ofzo) als de pc crasht, valt ie plotseling uit wil vervolgens niet meer aan... na paar keer weer wel foutmelding dat ie master boot record niet kan vinden... mijn eerste gedachte: harde schijf wordt te warm? wat denken jullie? is dit idd de harddisk temp? zo ja: casefan op intake aan de voorkant dr in zetten of is een harddisk cooler noodzakelijk?
Link naar reactie
Bij CPU crashes kan het voorkomen dat je je MBR vernaggelt, is mij bij overklokken ed ook wel eens overkomen. 45 graden is echt te veel voor een casetemp, dus dat je HDD's erg warm worden kan ik me wel voorstellen. Ik zou sowieso een extra casefan plaatsen om die temp omlaag te krijgen.
Link naar reactie
Van zo'n hoge castemp kunnen allerlei chips last krijgen. De GPU bijvoorbeeld. Als de HDD te warm zou worden, hoeft dat niet een MBR foutmelding te veroorzaken. Bovendien crasht een HDD ook niet snel als hij te warm wordt, hij slijt alleen sneller. Idd zoiezo een extra casefannetje erin, zeker omdat het van de zomer nog veel warmer gaat worden, dus ook warmer in de case. Verder kun je de voltages es ff meten met CPUcool, www.podien.de Al lijkt het niet aan de voeding te liggen (dan heb je juist problemen bij een cold boot).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...