Ga naar inhoud

Dual AMD.


Aanbevolen berichten

Ik heb net gezien dat er ook Dual AMD moederborden bestaan voor AMD. Als ik dit wil, wat moet ik nog meer kopen dan? En kunnen er 2 verschillende processoren in (ik heb namelijk een AMD 2400 en een AMD Duron 1,3). En wat vooral de vraag is: geeft dit een performance boost? Ik begrijp nu dat ik er alleen 2 MP processors in kan zetten.
Link naar reactie
je kunt er 2 durons (wel morgan-core) of 2 XP's (met L5-mod) inzetten, duron en athlon/ verschillende snelheden gaat niet werken. kijk ook even [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=87543&highlight=dual]hier[/url] of [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=84650&highlight=dual]hier[/url]
Link naar reactie
Als je je computer vooral voor gamen wil gebruiken heeft het niet zoveel zin om een 2 processors in je systeem te hebbben, het is dan niet veel sneller dan met 1 processor het heeft wel zin als je het als een server wil gebruiken, of als je zware programmas gebruikt die multi processor ondersteunen.
Link naar reactie
Voor gewoon gebruik heb je geen preformance boost met twee processoren. Je hebt hier alleen baat bij als je een OS hebt die 2 (of meer) processoren ondersteund en een aplicatie die dit ook doet (bv. 3D studio) voor het spelen van spellen maakt het niets uit want er word er slechts een aangesproken en die andere zit een beetje in je kast niets te doen. Ook moet je twee dezelfde processoren gebruiken anders werkt het niet.
Link naar reactie
Idd je hebt er alleen wat aan als de software 2 processoren ondersteund. Windows 2000 en Windows XP ondersteunen igg multiprocessing, maar ik dacht dat je dan wel weer een andere editie moest hebben (zal eens niet zo zijn) en programma's als Photoshop, AutoCAD en Quake 3 ondersteunen het ook. Over het algemeen is het dus niet extreem nuttig. Een typisch geval waarin het wel een enorme boost oplevert is op een zelfgebouwd Linux systeem. Omdat je van de meeste Linux programma's de source hebt die je zelf mag compilen, kun je alle programma's multiproccesing laten ondersteunen en ze daar voor optimaliseren, net als de Linux kernel zelf. 2 processoren zijn dus eigenlijk alleen handig als je grote zware programma's gebruikt die dit ondersteunen of als je een hele snelle Linux bak wilt bouwen.
Link naar reactie
[quote:ee0c763574]Windows 2000 en Windows XP ondersteunen igg multiprocessing, maar ik dacht dat je dan wel weer een andere editie moest hebben (zal eens niet zo zijn)[/quote:ee0c763574] Is inderdaad niet zo - Win2k en WinXP Pro ondersteunen dual processor systemen. Als je van single naar dual gaat moet je alleen het OS opnieuw installeren. [quote:ee0c763574]programma's als Photoshop, AutoCAD en Quake 3 ondersteunen het ook.[/quote:ee0c763574] Hoewel Q3 inderdaad multiprocessors ondersteund geeft het weinig winst. Verder heeft een dual processor systeem altijd zin als je twee zware programma's tegelijk draait. Die hoeven daarvoor niet multithreaded te zijn. [quote:ee0c763574]Een typisch geval waarin het wel een enorme boost oplevert is op een zelfgebouwd Linux systeem. Omdat je van de meeste Linux programma's de source hebt die je zelf mag compilen, kun je alle programma's multiproccesing laten ondersteunen en ze daar voor optimaliseren, net als de Linux kernel zelf. [/quote:ee0c763574] Een normale compiler heeft geen invloed op het aantal threads. Inderdaad zou je de source kunnen herschrijven om extra threads te creeëren, maar in het geval van grote programma's kost dat veel tijd en het is erg lastig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...