Ga naar inhoud

Advies


Aanbevolen berichten

Is die Gigabyte op het N-Force chipset gebaseerd? Zo niet, misschien is dat anders een optie... Welke en wat voor voeding gaat erin? Zo op het eerste gezicht een zeer net systeem! EDIT: Lees net dat die Gigabyte gebaseerd is op het KT400 chipset, als eens over nagedacht een n-force te nemen (qua prestaties ietsjes beter en volgens de mensen hier een zeeeeeer goed onboard geluid)
Link naar reactie
Processor Socket A for AMD Athlon™ XP / Athlon™ / Duron™ 200/266/333 MHz FSB processors Chipset Northbridge : VIA KT400 Southbridge : VIA 8235 VIA 8X V-Link architecture (533MB/s) Super I/O : ITE IT8705F Raeltek 8100BL Ethernet 10/100Mb LAN controller AC97 Realtek ALC650 6-channel sound Chip Dual BIOS Memory Type : DDR400(PC3200) / DDR333 (PC2700) / DDR266 (PC2100) / DDR200 (PC1600) -184pinli>Max capacity : Up to 3GB by 3 DIMM slots Connector 1 x AGP universal slot (8x/4x, AGP 3.0/2.0 compliant), supports 1.5v display card only. 5 x PCI slots (PCI 2.2 compliant) 1 x FDD port 2 x UDMA ATA133/100/66 Bus Master IDE ports 2 x 2ports USB 2.0 connector (by front USB ports Smart Card Reader connectors 2 x cooling fan pin header Rear panel PS/2 Keyboard / Mouse 2 x USB 2.0 ports 2 x COM ports 1 x RJ45 LAN port Audio (1 x Line-in / 1 x Line-out / 1 x Mic) connector 1 x joystick CPU Setting CPU FSB adjustable via BIOS (1MHz-linear) CPU multiplier by DIP Switch CPU Vcore Voltage adjustable via BIOS AGP Voltage adjustable via BIOS Memory Voltage adjustable via BIOS Met andere woorden, geluid maakt me niet zoveel uit, met dit mobo is met de amd2600+ veel mogelijk. Zeker in combinatie met de viddeokaart gebaseerd op de radeon 9500 pro en 512 ddr/pc2700.
Link naar reactie
Desalniettemin, wat voor voeding gaat erin? En ben je van plan te gaan overklokken? Anders is een chipset die de Barton van AMD ondersteunt misschien wenselijk, aangezien daar zeer goede onverklok resultaten gehaald worden (cfr. Red Dragon)... Ik weet niet of dat voor alle modellen geldt, maar ik denk van wel...
Link naar reactie
Ik zou dus niet dat gigabyte moedebord nemen maar een moederbord met een nForce 2 chipset. vaak net zo duur maar sneller en stabieler. tevens zou ik een AthlonXP 2500+ nemen ipv een AthlonXP 2600+ je hebt dan een "Barton" ipv een "Throughbred" De Barton heeft 512kb l2 cache. de Throughbred 256kb l2 cache. verder is het een prima systeem. ps. Je kan van een webshop zelf een systeem samenstellen en zelf de prijs uitrekenen. dat is beter dan een offerte opvragen.. niet reageren. en na een paar maanden weer een offerte opvragen. Offertes opvragen bij webshops die een duidelijke prijslijst hebben is niet echt gebruikgelijk. volgens mij weet Leo wel waar ik het over heb. :wink:
Link naar reactie
gewoon idd eens in de shopsurvey van www.tweakers.net kijken, en daar een beetje de populairdere shops afgaan, en dan kijken wat ze allemaal hebben, en wat het kost... zo kom je vast wel tot een systeem die aan jouw eisen zal voldoen.... voor een goeie game PC zou ik idd een leuk nforce2 bordje nemen, dit combineren met een barton 2500 ofzo, 2 reepjes mem van 256 mb PC3200 erin. en idd, een prijsofferte werkt niet bij een webshop, want vandaag kost de videokaart 250 euro, en morgen 245 euro... op die manier wordt je bedonderd waar je bijstaat, want je moet de prijs tenslotte betalen die ze op de offerte zetten (tenminste bij veel zaken wel)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...