Ga naar inhoud

temp probleem in games


Aanbevolen berichten

Nee, ik denk het niet. Volgens mij gebruiken die vooral de 12V lijn, en die geeft bij mij geen problemen, in beide gevallen 12.2V op me digidoc. de 12V kan ook veel meer amperage leveren, waardoor je niet echt een spanningsval zou moeten hebben. Minder spanning is niet altijd minder stroom, als je meer amperage krijgt btw. P = U*I* cos Vie.
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:430824dffc="Marcel de Reus"]Maar het amperage hangt toch af van de spanning en de weerstand? De weerstand blijft hetzelfde dus als de spanning afneemt daalt het amerage. I = U / R P = U x I U neemt af, dus I neemt af, dus P neemt af.[/quote:430824dffc] [quote:430824dffc="BA"]Dat is in theorie zo met een PSU met een onbeperkt wattage. In de praktij gebeurd het dat als je te veel amperes trekt, de spanning in elkaar zakt. Dus krijg je meer amperes, maar minder spanning.[/quote:430824dffc] Dus als P gelijk blijft (vermogen van de voeding is niet onbeperkt) heb je "meer I" en "minder U". Dus de praktijk is niet anders dan de theorie.
Link naar reactie
Als je Voltage in elkaar zakt, dan ga je dus al naar je max power. Waardoor kom je aan max power? door meer amperage te trekken. Dus: amperage gaat omhoog, en voltage zakt in. Dat heeft niks met weerstand te maken. Zoals ik eerder al zei, als je van gevraagde power uitgaat, en je hebt een "unlimited powersource" dan blijft het voltage gelijk, weerstand blijft altijd gelijk, en trek je alleen meer amperes.
Link naar reactie
[quote:0a88811c30="Marcel de Reus"]Meer I en minder U kan niet, dan zou de weerstand variabel moeten zijn? Volgens I = U / R zou I namelijk kleiner worden als U kleiner wordt...[/quote:0a88811c30] Je mag de voeding niet echt zien als een ("ohmse") weerstand, maar als we b.v. een batterij zouden gebruiken als voeding dan gaat je stelling inderdaad ook op. De inwendige weerstand van een batterij bepaalt de spanningsval in de batterij zelf, dus de "afgegeven" spanning wordt minder naarmate deze inwendige weerstand groter wordt.
Link naar reactie
[quote:13350fd07e="Marcel de Reus"][quote:13350fd07e="DiTn"]daar snap ik dus niks meer van :roll:[/quote:13350fd07e] Hij zegt gewoon dat de batterij een soort beveiliging heeft zodat ie niet over de max power gaat. Er is een koppeling tussen P en U bij een batterij. <P = <U[/quote:13350fd07e] Eigenlijk was het niet echt dit wat ik bedoelde, maar we raken daarmee een beetje off-topic.
Link naar reactie
[quote:6c172ad2de="taco78"]AMD worden gewoon warm heb je casefans?[/quote:6c172ad2de] Ja, ééntje. Ik kan er jammergenoeg geen meer bijplaatsen. [quote:6c172ad2de="Marcel de Reus"]DiTn is de topicstarter en die snapt het ook niet, dus leg uit :P :wink: [/quote:6c172ad2de] Laat maar, voor dat ik helemaal zot word :roll: :lol:
Link naar reactie
andere voeding gekregen van mijn leverancier. (zelfde merk) nu heb ik volgende waarden: Vcore: 1.76 Vio: 3.46 5V: schommelt constant tussen 4.92 & 4.95 12V: schommelt tussen 12.29 & 12.35 AGP: 1.49 DDR: 2.56 Vsb: 4.80 Vbat: 2.96 Da ziet er, denk ik, veel beter uit. Kan er mij iemand zeggen wat die Vio, Vsb en Vbat wil zeggen? thanx voor de replys!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...