Ga naar inhoud

temp probleem in games


Aanbevolen berichten

mijn pc reboot nogal eens als ik een gameke speel. Ik vermoed dat de temp van mijn gforce te hoog gaat dan, nochthans de cooler werkt nog. De temp van de CPU is 48° (idle) - 53° à 54° (games). De temp van de case ligt rond de 30°. Dit is toch niet te veel? :-? Bestaat er een mogelijkheid om de temp van de vga-adapter te meten? Zijn er andere mogelijkheden dan een casefan om te koelen? Mijn case heeft maar plaats voor 1 extra fan :( Zou een zalman FB-123 een goed alternatief zijn? Mijn pc: http://users.pandora.be/dvd-corner/pc.html
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Oorzaak kan misschien ook bij de voeding liggen, een 300 Watt is voor dit systeem voldoende, alleen als je minder hebt dan die 300 Watt dan ligt daar waarschijnlijk de oorzaak. 't Kan ook een Driver probleem zijn misschien. Zie de FAQ voor de laatste officiële drivers. Hoe heet een VGA kan worden weet ik eerlijk gezegd niet. En trouwens, heb je dat filmpje zelf gemaakt? Wel bruut dan, ziet er erg leuk uit :)
Link naar reactie
De temp van een VGA kaart kun je nergens aflezen, omdat er geen temperatuursensor aanwezig is. Als die fan nog normaal draait zou je ook ff kunnen kijken of het koelblok nog stevig tegen de core aan zit. Is dit het geval dan heb je waarschijnlijk geen last van een temperatuur probleem. Zet je kast eens open en kijk of dat werkt. Wil je zeker weten dat je er nooit problemen mee krijgt dan neem je een Zalman CNPS-6000AlCu met een 80mm case die je op de VGA kaart laat blazen. Blijft je CPU en je VGAkaart lekker koel. :wink: Maar voordat je dingen gaat kopen ofzo. Heb je idd de nieuwste drivers? Via Hyperion voor je chipset, Detonars voor je videokaart. Ook je Voeding kan onstabiel zijn. Zwakke 5V lijn ofzo. Ik weet niet wat voor voeding erin zit?[/quote]
Link naar reactie
[quote:f04358c565="The Avenger"] Maar voordat je dingen gaat kopen ofzo. Heb je idd de nieuwste drivers? Via Hyperion voor je chipset, Detonars voor je videokaart. Ook je Voeding kan onstabiel zijn. Zwakke 5V lijn ofzo. Ik weet niet wat voor voeding erin zit?[/quote:f04358c565] Heb de laatste VIA drivers erop, laatste nvidia detonator. Voeding is een 300W 'tybotech', eerder budget. Kost zo'n 40€ Moest die voeding onstabiel zijn, zou ik da nie merken in windows? Moet wel zeggen dat ik in windows, voordat de laatste VIA-drivers en detonators erop kwamen, ook af en toe een vastloper had. Sinds die drivers nie meer. Koelblok zit nog mooi op z'n plaats. [quote:f04358c565="Nightfire"] En trouwens, heb je dat filmpje zelf gemaakt? Wel bruut dan, ziet er erg leuk uit [/quote:f04358c565] Yup, maak af en toe eens een montaageke
Link naar reactie
Bij spellen wordt je PC juist enorm belast, en in windows niet. Als je sys dus op zijn gat gaat door je voeding, zal je dat juist in games merken. De temps die je gepost hebt zijn prima, en ik denk ook niet dat het aan je videokaartkoeling ligt met die casetemp. Wat je nog wel kan proberen zijn je AGP settings aanpassen, zoals Fast Writes en AGP sidebanding uitzetten, en een lagere AGP doorvoersnelheid kiezen.
Link naar reactie
[quote:34e04bda8f="The Avenger"] Ook je Voeding kan onstabiel zijn. Zwakke 5V lijn ofzo. Ik weet niet wat voor voeding erin zit?[/quote:34e04bda8f] Nog eens Winbond hardware doctor geraadpleegd: vcore: 1.76V Vio: 3.46V (wat is Vio?) +5V: 4.68V +12: 11.8V AGP: 1.49V DDR: 2.56V Vsb: 4.80V Vbat: 2.96V Zijn dit normale afwijkingen? Ben niet zo op de hoogte van die dingen. :roll:
Link naar reactie
[quote:4499218681="El-Broosha"]Uw boeltje mischien overgeklokt? Zou idd een oorzaak kunnen zijn, zeker omdat het probleem alleen bij gamen=zwaar rekenwerk plaatsvind.[/quote:4499218681] Niet overklokt. Binnekort is er in de buurt een computerbeurs. Zal daar eens kijken voor een andere voeding. thanx
Link naar reactie
[quote:fc4401ec63="Marcel de Reus"]Er wordt aangehouden dat de Vlijnen maximaal 5% mogen afwijken, wat 4.75V zou inhouden voor je 5V lijn. Jouw waarde zit eronder en als je de PC belast zou deze er mogelijk nog verder onder duiken. Ik zou dus zeker de voeding als een mogelijke oorzaak zien.[/quote:fc4401ec63] Mijn 5V lijn wijkt ook behoorlijk af, is 4,72, is het erg dat dit iets afwijkt van die 5%??
Link naar reactie
Ik was zelf altijd ontevreden over mijn voeding, in iig niet onder de indruk. Ik heb een CWT 420 watt. Bij oc'en zakte de 5v lijn flink weg net zoals jullie. Maar er zitten 2 potmetertjes in: 1 voor de 12V en 1 voor de 5V. Die een beetje opgedraaid en nu komt ie niet meer van de 5V af. Ik zit nu stressed op 4.99 5V.
Link naar reactie
En hoe zit je dan niet stressed? Die potmeter ga ik ook eens aan klooien :D Hij geeft bij mij op me digidoc 5.01V, en met Epox HW monitor 4.9. Maar die digidoc meting is ook niet altijd betrouwbaar, als ik hem een paar keer doorlus meet ik nog maar 4.5V Er treed dus wel een spanningsval op als je bijvoorbeeld na een HDD meet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...