Ga naar inhoud

Uitleg bij Swiftech MCX462+T


Aanbevolen berichten

[quote:3d120871bf="Red Dragon"]Ik weet zo niet uit me hoofd welke VDD. ik zal is kijken als ik me pc weer eens reboot. het was de hoogste VDD stand die er was iig. 1700+ @ 3000mhz!!! :o dat is wel extreem hoog Er zit ook een handig programma bij dit ABIT moederbord: "Winbond Hardware doctor" Daarmee kan je constant de temp, fan rotatie en voltaged e.d mee in de gaten houden. (ik zag ook een Winbond chip op het moederbord zitten, ik neem aan dat die chip dat allemaal controleert)[/quote:3d120871bf] idd, das echt een OC om jaloers op te zijn..... en over die winbond, ik geloof dat op veel mobos sensors zitten van winbond... ja, ze maken nog meer dan alleen chippies voor op Ram modules. :wink: tenminste, als ik met MBM5 bijvoorbeeld een sensor wil kiezen, dan is het ook vaak winbond 13434FS ofzo
Link naar reactie
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
RD, ik heb nog is geprobeerd, maar ik heb mijn FSB nu op 199 Mhz MP 11,5 en hier loopt m'n pc standaard op. Bij 200Mhz in de bios staat ie echter op 166Mhz in windows, dus die haal ik niet. Nu draait mijn geheugen op de originele snelheid (PC3200) dus ik ben zeker tevreden met deze overclock. Standaard 3d mark 2001 score is nu 15000, dat is wel netjes voor een Ti4600 zou ik zeggen :wink:
Link naar reactie
op 200 MHZ zet windows em automatisch terug naar 166 mhz :-? waar lees je dat mee uit? Wcpuid ofzo? hoe heb je het mem staan dan? op ''Auto''??? ik had dit eerst ook, tenminste, als ik het mem op by SPD zette, en ik OC'de over de 166 FSB heen, dan bleef ie in windows 166 weergeven... als ie bij jou dit ook doet, heb je het mem niet goed staan, en clock je nu nog Async.. zoals ik ook al tegen dragon zei, draai jij ook eens die Chipset benchmark in Sandra.... dan kun je meestal zo zien of het goed staat of niet.
Link naar reactie
[quote:b503ec932a="turbulence"]op 200 MHZ zet windows em automatisch terug naar 166 mhz :-? waar lees je dat mee uit? Wcpuid ofzo? hoe heb je het mem staan dan? op ''Auto''??? ik had dit eerst ook, tenminste, als ik het mem op by SPD zette, en ik OC'de over de 166 FSB heen, dan bleef ie in windows 166 weergeven... als ie bij jou dit ook doet, heb je het mem niet goed staan, en clock je nu nog Async.. zoals ik ook al tegen dragon zei, draai jij ook eens die Chipset benchmark in Sandra.... dan kun je meestal zo zien of het goed staat of niet.[/quote:b503ec932a] Ja, heb ik gedaan met Wcpuid, in de bios zette ik em op 200Mhz en hij gaf in Wcpuid 166 Mhz aan. Draai mijn processor nu op 199 x 12 dus dat is een mooi overclock. Kan iemand nog een programma geven om je cpu flink te belasten. cpuburn werkt volgens mij niet zo goed, of ik had een oude versie
Link naar reactie
Ik zal als ik weer thuis ben (ik zit nu bij een klant) eens even die test draaien. mijn geheugen loopt synchroon. ik heb hier settings voor in de bios. Bij Wcpuid geeft hij dus ook gewoon 220fsb aan. net als bij 3dmark 2001se en 3dmark '03 3dmark2001se ie heel erg CPU gevoelig. ik haal nu 18.000 punten terwijl ik met de zelfde videokaart in mijn vorige config (Kt333+ AthlonXP 2200+) net verder kwam dan 14.130
Link naar reactie
Even sisoft sandra gedraaid. ik heb wel screenies gemaakt maar de webspace die ik altijd gebruik is niet toegangelijk :( dus jullie moeten het met getallen doen: Settings: [list:522b8c92dc]CPU: AthlonXP 2500+ @ 2230mhz (10x223fsb) Mem: 512mb OCZ PC3500-EL @ Cas 2 (7-3-3) Singel channel. @ 446mhz DDR Chipset: nForce 2 "C1 Stepping" Sisoft Sandra 2003.3.9.44[/list:u:522b8c92dc] Memmory Bandwith benchmark: RAW Bandwith Int buff: [b:522b8c92dc]3315 MB/sec[/b:522b8c92dc] RAW Bandwith float buff: [b:522b8c92dc]3013 MB/sec[/b:522b8c92dc] CPU Artithmetic Benchmark: Drystone ALU [b:522b8c92dc]8289[/b:522b8c92dc] Mips Whetstone FPU [b:522b8c92dc]3315 [/b:522b8c92dc]MFLOPS Mij zeggen die getallen niet zoveel. ik kan ze wel vergelijken met sisoft sandra maar dan nog.. . Ik neem aan dat ze goed zijn !? of niet?
Link naar reactie
Zoals ik al zij zegen die scores mij niet echt veel.. hoeveel haal jij daar mee dan Bert? Dus als ik er een reep OCZ bij prik zou mijn score hoger moeten zijn? Ik wacht daar nog even mee. mijn geheugen is peperduur. (Actuele pris is 269 Euro per reep) Zolang 1024mb niet nodig is en Dual channel niet zoveel oplevert wacht ik nog even :) Ik vond die 223fsb wel spectaculair.. (terwijl ik dit post draait hij daar nog steeds stabiel op) had niet verwacht dat ie zo ver kwam. mijn voltages: Vcore: 1.875v Vmem: 2.9v (max voor dit moedebord) Vdd: 1.7v (max voor dit moederbord) Temp: 51 graden
Link naar reactie
Ik had nog even een vraag. Mijn voltages van mijn voeding wijken behoorlijk af, vooral het +5 voltage, dit is maar 4,7V. Ook weet ik niet of dit klopt, maar de temperaturen worden nogal vreemd aangegeven, ze schommelen totaal niet maar zijn 36, 40, 44 of 48 graden, daartussen komen ze niet echt. Kan dit kloppen?
Link naar reactie
Epox is ook echt niet het enige bordje wat super oced, ik ram mijn zenith 7njs ook dik over de 200MHz heen, max die ik gehaald heb is 206MHz. Alleen dan trekt mijn geheugen het niet meer en moet ik flink a synchroon clocken om weer hoger tekomen maar dan valt de performance vet tegen.
Link naar reactie
206fsb noem ik niet DIK over de 200 heen. zeker niet als je het niet synchroon haalt. ik haal met gemak 223mhz fsb synchroon met me mem op Cas 2. DIK over de 200 noem ik 230 of 240mhz fsb. zijn ook gasten die dat halen met een ABit NF7-S rev. 2.0. Ik snap alleen niet dat je in je 3dmark2001 link "slechts" 174mhz fsb en 3dmark '03 link maar 169fsb hebt staan terwijl je met gemak 200 kan halen. Speelt je geheugen parten? [edit] Ik zie het al. je hebt Samsng PC2700 geheugen. best goed geheugen maar niet goed genoeg om met CAS 2 op 400mhz of zo te draaien lijkt me. ik zou ander geheugen aanschaffen als ik jou was, teminste als je verder wilt OCen[/edit]
Link naar reactie
die Twinmos reepjes met 5NS winbond reepjes draaien makkelijk ook strakke timings op 200 mhz.... PC3500 moet makkelijk veel strakkere timings kunnen hebben op 200 FSB, je clockt ze dan immers nog onder.. ik kan op 200 FSB mn Corsair reepjes op 3,2,2,2 draaien, alleen het Voltage op de NB is dan gewoon een probleem... dat is echt een probleem op de 8RDA+ hmm, maar eens kijken, of ik er iemand voor kan vinden, en een Abitje aanschaffen dan....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...