Ga naar inhoud

Zwart scherm - geen post ...


Aanbevolen berichten

hoi mensen ik heb het volgende probleem : ik heb 2 nieuwe (alles is nieuw uit de doos) systempjes : - ASUS P4B533 - Intel P4 2.4Ghz - V7100 videokaart 32mb - 256 Kingston DDR - WD 40gb - floppy - cd rom [b:4337b71aad]probleem :[/b:4337b71aad] Als alles goed is aangesloten (door 3 mensen na gecheckt ! dus alles is goed) dan doen we de pc aan : - beeldscherm gaat aan maar je ziet nix (groen lampie, wel) - je hoor niet dat hij naar de floppy zoekt of andere boot - Alle fan's draaien gewoon - GEEN beeps ! :-? (dus geen post waarschijnlijk) - Als alle flat-kabels en videokaart zijn verwijderd , horen we ook geen beeps - alle jumper instellingen staan op de 'default' modus [b:4337b71aad]oplossingen :[/b:4337b71aad] - Andere beeldschermen - Andere proccesoren - Andere geheugen-simms - Andere videokaarten - Cmos gecleard EN ZELFS een ander moederbord ! ! ! ! (wel het zelfde type) maare dan de componenten over gezet nu werkt er 1 van de 2 wel .... dus ik kan er van uit gaan dat de combinatie goed is qua componenten maare heeft iemand een suggestie ? ik niet meer ....... :cry: :roll: alvast bedankt voor jullie post en readings :wink:
Link naar reactie
hele grote edit: :wink: lezen is blijkbaar ook iets wat ik vanmorgen nog moest opstarten volgens mij :wink: hij post dus helemaal niet, ook niet als je alles heb verwisseld? nou, dan is er nog maar 1 mogelijkheid, en dat is dat je mobo dood is.. :cry: kan ook niet helemaal wijs worden uit je verhaal.... je hebt alles overgezet op een ander moederbord, en daar werkte alles wel goed???
Link naar reactie
de LED brand wel (op het moederboard) en de switches waren goed aangesloten (mbv asus handleiding) enne horizontaal gebreurd er nix qua aanzetten omdat er verkeerde contacten worden gemaakt ... maar toch bedankt voor je oplossing/suggestie en wat nu ? volgens Salv is er dus niets kapot , de led brand en de rode led (die moet aangeven of de agp werkt) geeft ook geen fout code.....
Link naar reactie
[quote:7e18bde005="rukwind"]dit heb ik ook vaak gehad, bij mij was het altijd het stekkertje van de reset of aan knop omdraaien. dan draait ie weer bij mij! :D[/quote:7e18bde005] ik heb alle mogelijke opties geprobeerd maare zonder suc6 het was wel mooi geweest als het daar aan had gelegen ! bedankt voor je hulp
Link naar reactie
[quote:61125d12ea="Salv"]Als je LED op je bord brandt is je mobo niet kapot. Dan kunnen je andere componenten ook niet kapot zijn.[/quote:61125d12ea] hoeft dus niet altijd he... die gaat branden zodra zn mobo stroom krijgt... denk toch dat je mobo stuk is, aangezien alles wel op een ander bord werkt, maar niet op deze.. nou ja, en dan is het toch snel bekeken of niet soms???
Link naar reactie
Yep, als het op het andere mobo wel werkt dan blijft er vrij weinig over. Maar als ik zijn post zo eens lees, dan gaat het dus om 2 indentieke computers, waarvan er 1 het niet doet. Die PC heeft ook al een nieuw mobo gehad, die het ook niet doet, en insteekkaarten wisselen etc helpt ook niet. Aansluitingen zal het ook wel niet aan liggen, bij de andere PC kan hij exact zien hoe het moet. Ik zou de voeding van de wel werkende PC eens uit de kast halen, en die in de andere plaatsen. Als de voltages off-spec zijn, of de voedng is deels defect, dan doet hij het ook niet. Andere dingen kunnen bijvoorbeeld zijn dat de reset switch blijft hangen oid, al weet k niet wat voor effect dat heeft (nog nooit mee gemaakt) Ik zou het ieg in de kast/voeding zoeken.
Link naar reactie
jah , dat was ik vergeten op te noemen de voeding ik heb een standaard 300 watt voeding en ik heb alles over gezet in de werkende pc maare dat werkt ook niet :-? normaal is een pc in elkaar zetten niet moeilijk maare wel als er daarbij deze fouten optreden deze fout is tevens terug te vinden (van iemand anders) op het forum van Asus maar daar zijn veder geen reply's op
Link naar reactie
Hm, zo blijft er vrij weinig over, als je alles al getest hebt... Voeding moet voldoen, als je andere systeem het er wel goed op doet Maakt het moederbord ook niet ergens sluiting met de kast zelf? Komt bijvoorbeeld tegen de backplate aan door missende studs? (dat is echt een beginnersfout, mij de eerste keer ook overkomen, maar je wet het nooit) Zoiets moet het ieg wel zijn, aangezien alle andere onderdelen het in die andere kast wel goed doen.
Link naar reactie
Wat mij ff onduidelijk is: doet ie het nu wel als je een ander bord gebruikt of niet? Dan zou het namelijk gewoon een kaduuk mobo zijn. Wat je anders misschien het beste kunt doen is onderdeel voor onderdeel overzetten naar het wel werkende systeem en kijken waneer die stopt te werken. Je zou nog ff kunnen checken of alle jumpers goed staan en of je niet vergeten bent de clearCMOS jumper terug te zetten, want dan boot hij dus ook niet.
Link naar reactie
[quote:ea1662f716="Marcel de Reus"]Wat mij ff onduidelijk is: doet ie het nu wel als je een ander bord gebruikt of niet? [/quote:ea1662f716] nee zelfs dan doet ie 't niet :S ik vind het allemaal ook echt heeeeeeeeeeeeel apart ------------- enne alle jumpers staan weer op default na clearen van cmos
Link naar reactie
jah dat mag je gerust zeggen ! ! ik heb echt de neigingen gehad om het hele zooitje uit het raam te gooien maare we hebben dubbel glas dus toch maar niet gedaan.... ik ehum doe het wel met 1 pc ........ ik breng misschien de pc wel naar een vobis ofzo dan mogen zij het lekker gaan uitzoeken :-? enne hopelijk blijf het nog een beetje goedkoop :wink: conclusie: - mobo is goed - componenten zijn goed probleem: - start niet op ! oplossing : - geen - uit het raam gooien _________________________________________________________ VOOR de mensen die er helemaal nix van snappen of het niet geloven kom gerust eens lang ..... LOL :D :D en alle andere mensen bedankt voor jullie hulp en suggeties !
Link naar reactie
Bouw die complete PC eens in de kast van de werkende, en kijk of dat werkt. (als je dat niet al geprobeerd had) Dan kan je namelijk zien of het aan eventueel contact maken met het frame ligt. Isoleer de schroeven desnoods met kunstof ringen, om zeker te zijn. Als het dan niet werkt, dan weet ik het ook niet meer :(
Link naar reactie
[quote:9c1b08e57b="v-kooistra"]ik heb echt de neigingen gehad om het hele zooitje uit het raam te gooien [/quote:9c1b08e57b] adres?????? 8) nah... vindt het allemaal erg vreemd.. misschien de enige optie nog, zoals Ba ook aangeeft, hij maakt misschien contact met de backplate, en dat is ook niet goed... ach, en daarnaast, we kunnen nu nog wel dagen erover door mekkeren, maar het was net nieuw, nou terug die handel naar de shop, en laat hun er maar mee stoeien :wink:
Link naar reactie
Klinkt dus als een continue reboot. Dat zou toch op een verrot mobo kunnen duidden, of een hangende resetknop oid. Trek die resetkabel eens los van het mobo, en probeer het dan nog eens. Maar zoals turbulence al zegt, als het nieuwe systemen zijn, laat de winkel het dan maar uitzoeken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...