Ga naar inhoud

Moederbord resetten


Aanbevolen berichten

Heb m'n moederbord omgeruild voor een Gigabyte Ga7 DX+. Heb deze er gister ingezet. Computer gaat wel aan maar ik hoor geen bleeps en heb geen beeld. Heb er verder nog geen PCI kaarten inzitten. Videokaart is Matrox G 550 dualhead. Nu wil ik het moederbord resetten ( Cmos of zoiets) maar hoe kan ik dit doen? Heb de handleiding gelezen maar kan er niets over vinden. Computer wil trouwens niet uit met de knop voor op de kast.... Alvast bedankt.
Link naar reactie
Kunnen meerdere dingen zijn: -Defecte of te zwakke voeding -Defecte CPU -Defecte VGA kaart -Defect geheugen. Of je mobo is gewoon stuk, dat kan ook nog (is ook de meest logische oplossing, je mobo met gewoon uitgaan als je de powerknop 5 sec indrukt, tenzij je ACPI settings niet goed zin in de bios) Probeer de componenten eens afzonderlijk te testen, dan krijg je uitsluitsel.
Link naar reactie
CPU heb ik getest op m'n andere moederbord, deze werkt gewoon. Voeding is 550 watt en net een paar weken oud. Videokaart werk ook op andere moederbord. Ik vrees dat het mobo kapot is.....! Of kan het nog zijn dat het mobo mijn cpu niet herkend omdat ie te hoog is qua mhz en ik een bios update nodig heb... ( die ik dan nu dus niet kan flashen.)
Link naar reactie
Dan moet je ff je oude CPU er op proberen, als je die nog hebt. Of kijk aders even in de readme's van de biossen, of er ook nieuwe CPU's gesupport worden vanaf en bepaalde versie, dan kan je zien of dat misschien het geval is. Vaak is het trouwens zo dat er alleen bij nieuwe cores geupdate wordt, verschillende snelheden met dezelfde core werken dan wel. Ook kan het zijn dat de chipset de CPU gewoon niet lust, zoals een KT133 en een AthlonXP. (weet zo niet wat er op jou mobo zit)
Link naar reactie
Hier zit een AMD 761 chipset op. Probleem is dat dit mijn oude cpu is, mijn nieuwe is een XP 2400+ maar om die te gebruiken moet ik eerst de bios flashen naar de laatste versie, maar dat lukt nu dus niet. Ik weet niet welke bios versie er momenteel op zit omdat dit mobo tweedehands is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...