Ga naar inhoud

Waterkoeling


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook een chieftec. Een van de Dragon Series. Daar heb ik mijn radiator onder zitten achter me "roostertje" met de fan daar achterop. De lucht wordt dus naar buiten geblazen door de voorkant van me kast heen. Helaas is die Poseidon set die ik heb erg onhandig wat betreft de pomp, want die staat onder op de bodem van me kast. De pomp zit bij de Poseidon set in het waterreservoir. Een kant-en-klare set is het niet, want je moet zelf alles in elkaar zetten. Helaas heb ik geen Bigtower, want dan had ik idd mijn radiator boven de voeding gemoteerd. Nu zit ie ook wel goed hoor daar niet van! Ben inmiddels zover nu dat mijn kast niet meer om de haverklap open gaat voor nieuwe goodies dus het zit mij allemaal wel best! Met mijn aankoop van waterkoeling is de pc helemaal af. Heb er voorin nog een glowstring in zitten met soundcontrol (leuk spul hoor). Nexus Multi Function Panel zit erin met aluminium looks dus alles is echt af. Temps bij momenteel 236 MHz OC: 28C
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Niet veel WC's hier las ik, maar nu zelfs MyCom er mee komt, zal het straks wel net zo gewoon worden als casemodden. [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=39765&productType=1[/url] Heeft iemand ervaringen met dit Koolance systeem? M.a.w. is het goed en stil (en misschien daarmee meteen een oplossing voor Gilbert)?
Link naar reactie
hmm, voor dat geld ging in idd ook voor een leuk dangerden setje... maar waarvoor koop je hem? voor de stilte of om te OC'en... als je het voor de stilte doet, moet je dit setje niet doen, dat is zonde van je geld... daarnaast, je kan wel zeggen ik koop em om te OC'en, maar als je dan met een niet goed OC bare XP CPU aankomt en een ECS mobo ofzo, dan is het ook een beetje erg zonde :wink:
Link naar reactie
[quote:b87cb6a267="BA"]Die bigtower heeft daarvoor ruimte zat, zelf ook al eens aan gemeten. Ik zou ieg de radiator boven de voeding doen, en dan pomp en reservoir onderin onder de HDD cages. Als ik ieg een waterkoeling koop dan wordt het dnek ik de danger den set.[/quote:b87cb6a267] Ik heb zo ff vluchtig gekeken en idd zit er boven mijn voeding nog aardig wat ruimte en een blowhole. Ik vroeg het daarom om dat ik dacht dat je voor een w.c. een speciale w.c. kast nodig heb. Wou het ff weten :) [off topic]Tot hoever is een athlon xp2700+ over te klokken??? als dat mogenlijk is op dat model???[/off topic]
Link naar reactie
Dat is idd wel te halen ja. Mijn collega heeft hem iets over de 2500 MHz. Helaas heb ik zelf nog steeds een PIII 800 MHz die niet al te ver te OC'en is. Voorlopig laat ik hem even rustig op 936 MHz lopen om hem vervolgens over een weekje of twee weer op te krikken naar de 1 GHz-grens. Maar daar ligt toch echt de limiet voor mijn CPU. Mijn Multiplier is ook nog locked... :cry: @BA: Heb je je al eens in het avontuur gestort om een PIII te OC'en op een ASUS MB? Zo ja, wat zijn je results bij die OC?
Link naar reactie
[quote:ca79829f89]Ik heb em nu stabiel lopen op 12x205Mhz. Denk dat ik nog iets hoger kom, maar dat hangt ook af van het mobo natuurlijk[/quote:ca79829f89] En van de core zelf natuurlijk :wink: Maar wat betreft watercooling. Welke is beter: de Dangerden of de Klax Gold? Ik kan geen reviews vinden met google :cry:
Link naar reactie
nou dat is zo beantwoord... de Dangerden.. die maze3 blokjes zijn veel beter dan die kleine blokjes van Klax... weet niet wat voor pomp er bij de klax zit, maar bij de Dangerden setjes zitten altijd de pompen van Eheim, en dat zijn echt hele goeie pompjes. kijk anders eens naar Nextcool ( www.xxlcases.nl ) die zijn echt super, en koelen ook nog eens super... vindt het enige nadeel dat die Dangerden setjes zo verdomd duur zijn. rond de 300 euro. nou, je moet dan echt super willen OC'en, anders is het echt zonde.
Link naar reactie
[quote:aae4841b8a]kijk anders eens naar Nextcool ( www.xxlcases.nl ) die zijn echt super, en koelen ook nog eens super... [/quote:aae4841b8a] Daar zat ik dus net te kijken :P [quote:aae4841b8a]weet niet wat voor pomp er bij de klax zit, maar bij de Dangerden setjes zitten altijd de pompen van Eheim, en dat zijn echt hele goeie pompjes[/quote:aae4841b8a] [quote:aae4841b8a] Klax Gold 390 waterkoelingsset voor P3 & socket A Deze set bestaat uit * Waterkoelblok Klax Gold 390 * EHEIM 1048 Pomp * Radiator Black Ice Pro (zwart) * Titan fan 120x120x25MM * Fanguard 120mm * Siliconen-slang 9,5mm + 2,0 mm 2 Meter * T-stuk 10,5 mm kunststof * Twee knieverbindingen 12mm Kunststof * Stopstuk voor 10mm slang * 3 op 4 pins adapterkabel 12V op 7 Volt * Silmore koelpasta 2 ml [/quote:aae4841b8a] Bron: xxlcases.nl De klax gebruiken dus ook Eheim pompjes. [quote:aae4841b8a]nou, je moet dan echt super willen OC'en, anders is het echt zonde.[/quote:aae4841b8a] Dat was wel de bedoeling :P Wordt gewoon iets meer werken :cry: .
Link naar reactie
flow maakt meer uit als je meer punten gaat gebruiken... dus als je nu later je NB, VGA kaart, en evt je HD's ofzo wil Watercoolen, dan is een sterkere pomp ook een pre. daarnaast zijn die Eheim pompen veel stiller dan de gemiddelde pomp, maar ik zie dat bij alle duurdere sets al een Eheim zit....
Link naar reactie
[quote:8ad094e33c]flow maakt meer uit als je meer punten gaat gebruiken... dus als je nu later je NB, VGA kaart, en evt je HD's ofzo wil Watercoolen, dan is een sterkere pomp ook een pre. [/quote:8ad094e33c] psies, bij de Dangerden zitten ook nog eens genoeg koppelstukken en meters slang om later uit te breiden. Hoef je alleen nog maar een blok te kopen, als je bv. je vga wilt meekoelen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
De keuze is al bekend: I.p.v. waterkoeling neem ik een airco. De reden waarom ik aan waterkoeling zat te denken is de omgevingstemperatuur in mijn hobbiehok die op een hete zomerdag ver boven de 35 graden oploopt als het niet warmer is. Met een airco verlaag je deze naar +/- 18 graden met als enorm groot voordeel dat ik het zelf ook niet benauwd heb en dan is een waterkoeling voor het normale pc werk een beetje overkill dus, de standaard luchtkoeling is voldoende. Sterker nog, in een hete omgeving is waterkoeling voor de mens zelfs ongunstig omdat een w.c. systeem toch zijn warmte kwijt moet, gevolg, de temperatuur in mijn hobbiehok stijgt. Plus dat ik dan ook overdag als ik ff geen zin heb om te zonnen kan internetten.
Link naar reactie
Heb het geheel met belangstelling gevold echter een ding blijf me maar door het hoofd spelen en dat is de gevoeligheid voor corrosie en alle schade die kan optreden. De systemen worden namelijk naar ik aanneem met of leidingwater of gedestileerd water gevuld ,nu is het zo dat deze koelvloeistoffen nogal wat vrije zuurstof bevatten essentieel voor corrosie. Een toevoeging die de zuurstof bind zou wenselijk zijn, er bestaan wel de nodige chemicalien voor maar er is ook kant en klaar oplossing en veel eenvoudiger te krijgen . Voeg aan je watertje gewoon wat antivries toe of gebruik een beetje koelvloeistof, daar zit alles in om corrosie te voorkomen en het heeft ook nog een smeerfunctie voor het pompje ! Rubberslangetjes worden er ook door beschermd tegen uitdrogen/corrosie. En tot slot als je de beschikking hebt over siliconenvet, daarmee voorkom je het vastbakken/rotten/corroderen van de slangetjes aan de nippels en het voorkomt ook nog lekkage van de slang/nippel verbinding. Succes !
Link naar reactie
[quote:98a543410c]Een toevoeging die de zuurstof bind zou wenselijk zijn, er bestaan wel de nodige chemicalien voor maar er is ook kant en klaar oplossing en veel eenvoudiger te krijgen . Voeg aan je watertje gewoon wat antivries toe of gebruik een beetje koelvloeistof, daar zit alles in om corrosie te voorkomen en het heeft ook nog een smeerfunctie voor het pompje ! [/quote:98a543410c] Dat zit gewoon bij die setjes. :roll: :wink: [quote:98a543410c]gedestileerd[/quote:98a543410c] gedistileerd. :wink: Hier zijn alle overigen ionen uit gehaald. Het is dus niet genoeg om leidingwater te koken en dat erin te doen.
Link naar reactie
[quote:71b48a7ebe="The Avenger"] gedistileerd. :wink: Hier zijn alle overigen ionen uit gehaald. Het is dus niet genoeg om leidingwater te koken en dat erin te doen.[/quote:71b48a7ebe] Probleem is dat water de eigenschap heeft dat het zelf altijd ontbind in 2H+ en een O2- ion. Er zitten dus altijd zuurtof ionen in water en ook met gedestilleerd water kan er dus op ten duur corrosie op treden.
Link naar reactie
[quote:99c81fe169]Probleem is dat water de eigenschap heeft dat het zelf altijd ontbind in 2H+ en een O2- ion. Er zitten dus altijd zuurtof ionen in water en ook met gedestilleerd water kan er dus op ten duur corrosie op treden.[/quote:99c81fe169] Het ging mij meer om kalk en andere extra's die aan leidingwater zijn toegevoegd. [quote:99c81fe169]Om hier ff op in te haken. Er is 1 ding wat ik me al een tijdje af vraag. Kan je met waterkoeling werkelijk ELKE fan vervangen? Daar bedoel ik dan dus ook de fan van de voeding mee... [/quote:99c81fe169] Voeding naar mijn weten niet. CPU, NB, VGA wel. Er zijn er zelfs die hun dimmetjes ermee koelen. Dat zijn dan wel zelfgemaakte blokjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...