Ga naar inhoud

Waterkoeling


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn pc waterkoeling zitten met daaraan een aparte stekker. Deze stekker dien ik eerst in het stopcontact te steken om de waterkoeling (lees pomp) aan te zetten. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om de stroom van de waterkoeling (gewoon 220) mee te nemen in mijn voeding van de pc? Dus als ik de pc aanzet dat dan tevens de waterkoeling aangezet wordt door de voeding van de pc. Gilbert
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als ik het zelf maken zou, dan zou ik gewoon een relais aan een 12V draad van een oid molex koppelen. Als je voeding dus levert, spanning krijgt, dan schakeld het relais en springt de pomp aan. Maar dat is ook maar een idee. Je moet dan een NO (Normally Open) relais hebben voor 220V, met 12V als stuurspanning. (A1 en A2) ingang. Overigens worden relais vaak met 4 ingangen gelevert, 2x NO en 2x NC. De 220V stekker verbind je dan aan de NO contacten van je relais, en de uitgang daarvan aan de pomp.
Link naar reactie
[quote:0c9f039c8c="turbulence"]zoekt, en gij zult vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/735983///pomp,direct,aan er zijn hier volgens mij weinig met WC, ik ga daar ook altijd ff heen voor vragen ivm mn WC setje... wat voor setje heb je eigenlijk? zo'n Poseidon setje?[/quote:0c9f039c8c] Jep. Werkt goed moet ik zeggen. Met die WC kan ik bijna 100 MHz verder OC'en en wat dacht je van de herrie die ik niet meer heb. Uitkomst! Thanx for the link! :wink:
Link naar reactie
BA's oplossing lijkt me heel goed maar tot daar aan toe, ik vind het maar triestig dat je je waterkoeling appart op het net moet steken, ik vind dat ze toch mochten voorzien hebben om zo'n koeling rechtstreeks op je voeding te plaatsen, wat nu als je het vergeet, je hele rommel in de fik (bij wijze van spreken).
Link naar reactie
mijn pomp gaat gewoon direct op een molex... echter zijn er idd, dus setjes waar de pomp apart van geschakeld moet worden.. de zwaardere en grotere pompen worden altijd apart geschakeld, en dan is idd een relais een enige mogelijkheid (zie de link maar die ik gaf) daar hebben ze allemaal een relais ertussen... heb zelf nu zo'n Aquarius2 setje, maar ga de boel wel modificeren, want het is idd echt een setje voor de stilte, maar voor lage temps @ een redelijk hoge OC is ie niet echt supergeschikt... straks maar eens een klein beetje vakantiegeld in een ander blokje steken, later andere pomp erop, VGA blokje erbij... ben nog wel ff bezig :wink: maar als je een goedkoop en simpel to install WC kitje wilt, dan is dit best een leuke set....
Link naar reactie
[quote:982d4d6e53="royzwiers"]koelt water koeling eigenlijk veel beter dan gewone koeling??[/quote:982d4d6e53] yep.... hangt er wel vanaf wat voor set je koopt, aangezien er veel op de markt is.. je hebt setjes specifiek voor de stilte: - Poseidon - Thermaltake Aquarius 2 en voor echt overclocken: - DangerDen - Klax - Nextcool je kan ook wel losse onderdelen kopen, en zelf een set samenstellen, maar das over het algemeen stuk duurder.. heb zelf die TT, maar toch een beetje een miskoop, hij is wel lekker stil, maar niet echt geschikt voor OC'en :cry:
Link naar reactie
Ik zit er ook aan te denken het setje aan te schaffen, heb op tweakers.net het Aquarius 2 topic doorgelezen en de meeste halen wel redelijke tot goede resultaten. Ik ben best een overcloker maar dat ga ik voorlopig niet doen met mijn xp 2100 Palomino en ECS K7S5A :lol: keertje een xp 1700 en zo een leuk epoxje of asus nemen :D ik koop hem over een weekje en post hier wel me bevindingen :P
Link naar reactie
nope... [img:2487196243]http://www.xxlcases.nl/zoom/waterkoeling/completesets/ddset.jpg[/img:2487196243] - Eheim 1048 pomp - DangerDen Maze 3 AMD - Waterreservoir Plexiglas voor Eheim 1046/1048 rev. 2.0 - LiquidIcer Pro Radiator Black - Klax CorrosieProtect UV-Reactive 100ml - Twee meter siliconenslang 12MM - Enermax fan 120x120x25MM met fancontrol - Alle benodigde koppelstukjes kost dan ook 285 euro, maar dan heb je wel een supersetje.. je kan de onderdelen ook loskopen... zit er overna te denken een los Maze3 blokje erop te zetten, probleem alleen is de slangdiameter.. de klax setjes en de nieuwe setjes van nextcool zijn ook zeer goeie setjes je kan gewoon sets kopen, maar je kan evt nu eerst eens beginnen met een simpel setje van TT bijvoorbeeld, en deze dan langzaam aan verder bouwen.. dit heb ik ook gedaan... misschien verkoop ik de set straks ook wel weer ,want zoals ik al zei, voor OC'en is het setje niet super... mn XP1700@2300 mhz wordt nu al stressed rond de 50 graden, dus verwacht niet teveel.... @Froggie, je kan evt die van mij wel kopen 8)
Link naar reactie
[quote:28c1764a5c="CBI-FP"]Is waterkoeling ook aan te bevelen voor een warme zwoele zomeravond, dus als het in mijn hobbiekamer erg broeierig benauwd is??? Tis toch zo dat de omgevingstemperatuur ook de temperaturen in de pc beinvloed(case en cpu temp's)???[/quote:28c1764a5c] ja bij lucht koeling wel bij water koeling maakt de lucht temperatuur veel minder uit
Link naar reactie
[quote:9cd984dbef="CV"]Ja turbulence, dat setje ziet er erg mooi uit, maar hoe zit het eigenlijk met de geluidsproductie van die setjes? veel herrie of valt dat wel mee?[/quote:9cd984dbef] hangt ervan af wat voor setje je neemt.. die Eheim pompjes zijn echt stil.. mijn TT pomp hoor ik ook niet, alleen mn HD is bij mij nu nog de grootste herrie maker.... probleem vindt ik alleen bij die Eheim pompjes dat je het reservoir voorop de pomp moet monteren, dit is dan al een probleem als je niet een zeer grote case hebt, en je zult dan buiten de case moeten gaan bouwen.... @ CBI-FP het is idd een goeie oplossing, maar zorg dan wel dat je een goeie kit hebt.. je kan zo wel 123 een setje gaan kopen die goedkoop is, maar dan heb je er vaak meer ellende van, dan plezier...
Link naar reactie
[quote:400bcd74fd="turbulence"] @ CBI-FP het is idd een goeie oplossing, maar zorg dan wel dat je een goeie kit hebt.. je kan zo wel 123 een setje gaan kopen die goedkoop is, maar dan heb je er vaak meer ellende van, dan plezier...[/quote:400bcd74fd] Ik heb een budget van +/- 350 euro en als het echt niet anders kan 450 euro, maar dat is dan ook gelijk het matje. (met het oog op eventueel overklokken) Ik koop niet zomaar een setje. Ik kijk eerst op diverse fora w.o. dit forum voor wat voor ervaringen de andere hebben zodat de kans kleiner wordt dat mijn pc naar de filisteinen gaat. :) vraagje: Moet ik dan ook gelijk een andere kast aanschaffen??? Of is het ook mogenlijk om eem w.c. systeem in mijn bestaande chieftec DA-01WD-FPD bigtower in te bouwen???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...