Ga naar inhoud

aanvulling op: moederbord kapot


Aanbevolen berichten

temp is een beetje hoog maar daar zal het zeker niet aan liggen, hij kan gerust nog een stukje warmer. wel raar dat ie er maar na vijf of tien min mee ophoud, is dit dan ook bij gelijk welk prog je loopt of alleen bij bepaalde progs? ik zou eens proberen om eens te draaien zonder grafische kaart en zien of ie het dan nog heeft, indien wel eens proberen zonder geluidskaart. Geluidskaarten zorgen wel in meer systemen voor problemen, die zijn blijkbaar niet altijd compatibel met de andere hardware ondanks het niet vermeld is door de fabrikant.indien het probleem zich blijft voordoen kan het wel je moederbord zijn die een beetje kapot is.
Link naar reactie
Je maakt het me wel moeilijk, op welke topic behoor ik nu te reageren? Eigenlijk die andere .... Ik kies toch maar voor deze zijweg. Volgende keer bij je topic blijven, je had er gewoon een bericht bij kunnen plaatsen of het berichtje zelf kunnen aanpassen. Je weet het nu in ieder geval voor de volgende keer: [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=89474]Dit is je topic![/url]. Het lijkt me op zich gewoon een zeer instabiele computer. ALs het warmte is, wat ik niet direct geloof, dan kom je daar vrij eenvoudig achter. Zet de kast maar eens open. Eventueel een grote ventilator richten op de inhoud. Als die dan nog steeds binnen 10 minuten ermee ophoudt, dan is het zeer zeker geen warmte probleem. Als er hardware kapot is, dan gaar mijn eerste gedachte gaat uit naar het geheugen. De CPU kan ook een beetje kapot zijn, maar op zich niet zo waarschijnlijk. Voor de rest kan het van alles zijn, zelfs een defecte harde schijf, alleen dan verwacht ook fouten op de harde schijf. Als er garantie op zit, dan lijkt het me een gevalletje voor terug naar de winkel.
Link naar reactie
Het is geen hardwareconflict of te hoge temps denk ik, het systeem loopt al maanden stabiel. Het punt is dat het gisteren opeens zo begon te doen, eerder had ik geen last. Als ik h'm na een vastloper uitzette, moest ik eerst 10 wachten voor ik h'm weer aan kon zetten. daarom dacht ik zelf aan de batterij op het moederbord. Kan een geheugen trouwens zomaar spontaan de geest geven? Het gekke is dattie het vandaag weer probleemloos doet, dus ik laat het maar even zo. Bedankt voor de tips in ieder geval.
Link naar reactie
Houdt er rekening mee dat het warm is de laatste dagen en houdt het probleem met de ECS K7S5A in je achterhoofd! Ik weet niet of je die truc met de koelpaste onder het heatsinkje van de Northbridge al had geprobeerd? Iig is het gebleken dat sommige exemplaren van de ECS K7S5A instabiel worden doordat de Northbridge te warm wordt. Dit kan verholpen worden door de heatsink er voorichtig af te trekken er een papier dun laagje koelpasta tussen te stoppen en de heatsink er weer op te zetten. Er zijn al verscheidene mensen op dit forum die dit met succes hebben gedaan en zo van hun problemen zijn afgekomen. Dit is BTW de eerste keer dat ik hoor dat een Slackware systeem crasht :)
Link naar reactie
// Hans, heb inderdaad wel wat software geïnstalleerd en verwijderd onder Slackware, maar ja daar zou Windows toch geen last van moeten hebben. // Marcel, heb inderdaad die truc met die koelpasta al toegepast, maar de temps zijn niet echt het probleem geloof ik. Het blijft hangen zo tussen de 53 en 60 graden en het wordt nog niet echt warm in m'n huis. Zoals gezegd vandaag is er weer niks aan de hand, terwijl het warmer is dan gisteren. Kortom, ik begrijp er geen bal van. T'is inderdaad de eerste keer dat ik dit gedonder heb onder Slackware, dat is normaal gesproken zo stabiel als een huis. Wederom iedereen bedankt!
Link naar reactie
Nee, daar heeft Windows geen last van. Windows is een brak OS van zichzelf ;) De temp van de Northbridge kun je niet aflezen met dat bord. Je hebt het wel onder de NB heatsink gedaan? BIOS batterij is het BTW zeker niet. Niks erbij gezet verder? Test je geheugen eens met www.memtest86.com
Link naar reactie
Heb je Win 98Se al eens geprobeerd? Werkt goed joh! :wink: Geloof niet dat het aan de Northbridge ligt, toen was het probleem namelijk chronisch en kreeg ik pas vastlopers na ongeveer een uur en bovendien waren m temps veel hoger. Nu trad het acuut op en is het, gek genoeg, ook opeens weer afgelopen. Ga nog wel ff die memtest doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...