Ga naar inhoud

Genoeg voeding?


Aanbevolen berichten

Ik heb nog is zitten zoeken naar verschillende artikelen over het verbruik (aantal Watt) van verschillende dingen in je pc. Nu heb ik een aopen 300 Watt voeding en ik kom in mijn berekening uit op ongeveer 320-330 Watt (lijkt me sterk, anders had hij het niet gedaan) [url=http://www4.tomshardware.com/howto/20021021/powersupplies-02.html]Hier[/url] kun je zien wat je ongeveer gebruikt. Ook is mijn Vcore voltage niet zoals ik het heb ingesteld in mijn bios. 1,725 volt in bios ingesteld = 1,744 in cpucool, dit maakt natuurlijk niet zoveel uit, maar kan mijn voeding dan nog wel een nieuwe 3d kaart aan van 50 Watt?
Link naar reactie
Voor de wat modernere systemen is 300 wat gewoon te weinig. Zeker een aopen voeding. Dit zijn namelijk niet de beste voedingen die er op de markt te vinden zijn. Je hebt een kans dat je computer de kaart aan kan toch zou ik je aanraden een zwaardere voeding te nemen. Beter voor jou en voor je pc!!! En zo duur zijn ze niet... Chieftec heeft goede voedingen... Groetjes
Link naar reactie
je voeding is toch iets of wat aan de lichte kant, je berekeningen komen misschien boven het vermogen van je voeding uit maar niet alles werkt vollen bak terzelfdertijd, de grootste verbruikers zijn je cpu, videokaart en Hd, tijdens gamen bv word je videokaart en cpu heel zwaar belast maar je HD zal niet hard moeten werken, en tijdens bv defragmenteren of een virusscan zal je cpu een beetje moeten werken en je HD heel hard moeten werken maar dan je videokaart weer niet. maar zou toch maar eens uitkijken naar een 350 of 400 watt voeding moest je in de toekomst nog bv een extra HD, dvd, cd of enige usb apparaten willen bijinstalleren kan je ersntige problemen krijgen.
Link naar reactie
Ik heb net in dat andere voedingstopic een lijstje gegeven van goede en wat minder goede voedingen en hetzelfde wat ik daar zei geldt voor jou ook min of meer. Bovendien geldt altijd dat je het beter gewoon eerst kunt proberen of het werkt dan onnodig extra geld uit te geven!! Ik denk ook wel dat je aan de lage kant zit, maar je weet het pas zeker als je het hebt getest.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...