Ga naar inhoud

Snelheid processor


Aanbevolen berichten

De AMB TB 1200 en de A7V zijn ooit samen bij een computerwinkel gekocht. Ik heb de set overgenomen van een kennis. Er is verder niks aan veranderd, dus alles is nog precies zoals het toen uit de winkel gekomen is. Ik heb hem gewoon op de jumper free modus staan. Om duidelijkheid te verkrijgen over de proc zal ik tzt cmos resetten. Omdat ik met die gigabyte en die duron zwart beeld enz. kreeg heb ik dus het mobo getest met die TB1200. Die gigabyte is ooit getest met een AMD 900, weet zo niet welke. Zou het niet kunnen zijn dat hij de oude instellingen nog heeft.(9*100) Ik heb het CMOS wel gecleard. (min. een half uur batterij eruit) mobo had er geen jumper voor, maar had verder geen resultaat. Of is er nog een andere manier om de goede instellingen te verkrijgen, zoals openen/sluien van bepaalde bruggen om hem toch op 1200 te krijgen. Als ik het niet voor elkaar krijg (mijn bedoeling is om 2 werkende systemen te verkrijgen) prik ik de duron op de A7V en de TB op de gigabyte. Ik kon de FSB verhogen tot 112 mhz en bleef nog stabiel lopen, heb geprobeerd met het progje Easytune. Bij die FSB gaf Easytune aan dat de PCI bus snelheid ook weer 33 mhz. is, dus dat moet verder geen problemen geven. Dus dan loopt de TB 1200 op 1008 mhz. Daar moet ik dan maar genoegen mee nemen.
Link naar reactie
Je kan idd de bruggen nog veranderen om 1200 MHz te krijgen. Lees hier hoe dat moet: http://www.tomshardware.com/cpu/20000711/index.html Als je verder niks aan die Asus veranderd hebt, dan is het dus vrij logisch dat hij op 12x100 ingesteld staat, waarschijnlijk gaat het om een standaard unlocked exemplaar. Ze hebben hem daar gewoon zo ingesteld omdat 9x133 niet werkt.
Link naar reactie
Ja dat klopt. Omdat de duron950 het niet op de gigabyte deed, heb ik hem getest op de A7V. Daar draaide ie probleemloos op als 9,5*100. Nu heb ik weer de TB1200 op de A7V. In eeste instantie wou ik dus de Duron op de gigabyte. Nog even kort samengevat: Duron 950 op gig. 7ZX geeft zwart beeld, fans draaien, geen beepcodes. Op de A7V probleemloos. TB1200 op de 7ZX 9*100 Op de A7V probleemloos. als 12*100
Link naar reactie
Ja, hij draait gewoon op 12*100. Ik heb de kennis, een zwager van me, nog nagevraagt over die processor. Hij had toendertijd de A7V gekocht met een TB 1200, 200 FSB. Die processor is kapot gegaan en heeft een andere TB 1200 gekocht. Die was dus met 266 mhz FSB. De proc waar we het nu over hebben. Hij heeft vanaf het begin gewoon op 1200 gedraaid op de A7V, als 12*100. Het is voor mij dus nog steeds een raadsel dat de A7V, met dezelfde chipset dan de gigabyte 7ZX, de proc ziet als 12*100 en de 7ZX als 9*100. Want als het inderdaad een geunlockte proc betreft moet het toch mogelijk zijn om hem op de 7ZX ook als 12*100 te draaien?? (Zonder enige aanpassingen aan de proc)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo daar was ik weer. Ik heb nog even rondgekeken op internet en ben nog een site tegengekomen over overclocken in het Nederlands nl. www.weethet.nl. Daar ben ik oa. achtergekomen dat mijn duron 950 een vcore heeft van 1,6 volt. Dus het is een spitfire met ANDA core. Mijn vraag is dus dat die processor wel ondersteund wordt door de gigabyte. En als de bruggetjes van de L1 gesloten zijn betekent dat dat de processor geunlockt is? Ik heb nu trouwens de duron weer op de asus A7V en heb hem overgeklockt, hij loopt op 1200 mhz. Temp. van 52 graden. Vcore van 1,77. Weten jullie nog een progje om de processor goed te belasten, ik wou het proberen met burnk7.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...