Ga naar inhoud

overklokken en branden


Aanbevolen berichten

naar aanleiding van mijn vraag in het anders (harware) forum heb ik even een vraagje mbt branden en overklokken. Als ik de FSB van 133 naar 145 waarom is het dan zo zijn dat dit een vastloper tot gevolg kan hebben tijdens het branden, wat bij mij dus elke keer gebeurt. Met andere progjes en games totaal geen problems maar met het branden dus wel, als ik de FSB terug zet dan lukt het branden opeens wel, vaag. Ik dacht dat het OC en alleen invloed had op de processor en PCI kaarten? specs: AMD athlon XP 2400+@2210 mhz MSI kt4 ultra 512 mb ddr ram 333 saphire ATI radeon 9500 pro 450 w voeding q-tec plextor writer 24/10/40A enz enz als ik dus die FSB van 133 naar 145 zet krijg ik 210 mhz meer cpu snelheid en die wil ik natuurlijk wel houden :wink:
Link naar reactie
[quote:a87632b3eb="Marcel de Reus"]Je IDE drives? Waarom dan? Deze zitten op de southbridge. Lijkt me eerder komen doordaat de CPUbelasting bij het branden vaak behoorlijk hoog is. Belast hem eens met CPUburn als hij OC't is en kijk of hij dan stabiel blijft.[/quote:a87632b3eb] hoe lang moet ik hem stressen?? na 8 min. nog steeds geen vastloper maar de temp staat inmiddels op 54 graadjes.
Link naar reactie
[quote:d54a411069="Marcel de Reus"]Je IDE drives? Waarom dan? Deze zitten op de southbridge. Lijkt me eerder komen doordaat de CPUbelasting bij het branden vaak behoorlijk hoog is. Belast hem eens met CPUburn als hij OC't is en kijk of hij dan stabiel blijft.[/quote:d54a411069] Niet alleen de PCI en AGP gaan harder, maar bijvoorbeeld ook de Vlink verbinding tussen de NB en SB en de South bridge. Daar kan je dus wel degelijk instabiliteit van krijgen. CPU belasting is idd hoog, maar nog lang geen 100%, zeker niet met de huidige CPU's. Daar zal het dus wel niet aan liggen imho.
Link naar reactie
[quote:e0b79195c3="sfinx333"][quote:e0b79195c3="Marcel de Reus"]Je IDE drives? Waarom dan? Deze zitten op de southbridge. Lijkt me eerder komen doordaat de CPUbelasting bij het branden vaak behoorlijk hoog is. Belast hem eens met CPUburn als hij OC't is en kijk of hij dan stabiel blijft.[/quote:e0b79195c3] hoe lang moet ik hem stressen?? na 8 min. nog steeds geen vastloper maar de temp staat inmiddels op 54 graadjes.[/quote:e0b79195c3] halfuurtje ongeveer // BA Als jij het zegt ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...