Ga naar inhoud

Temp. idicatie goed?


Aanbevolen berichten

Misschien een vreemde vraag, maar ik heb nu mijn kast van me pc dichtzitten en mijn processor is standaard overgeclockt naar 180Mhz Fsb, MP 13. Nu blijft de processor Idle 36 graden en stress/full load 40 graden (Na spelen van spellen als UT2003, heb de processor nog niet gestressd met Sisoft Sandra of zoiets) Het vreemde is dat de temperatuur of 36 graden is of 40 graden, niets daartussen (in de bios wel), kan dit nou kloppen of is er gewoon iets mis met de temeratuurmeter...? Het geheugen varieert van 20 to 21 graden, ook niet echt veel..
Link naar reactie
Ja, kan geheugen temp zien, (tenzij ik het helaam verkeerd heb en ze met mb iets anders bedoelen), had ik ook op me vorige asus mobo. Maar ik lees temps nu af in windows, met pcprobe, daar zijn ze dus constant 36 of 40, in de bios varieeren ze van 36 tot 41, heb trouwens de nieuwste bios voor mijn mobo.
Link naar reactie
Heb het zelfde bord met hetzelfde "probleem". Maakt echter niet uit wat je in Windows voor programma gebruikt (heb ze "allemaal" geprobeerd), ze geven steevast +/- 10 graden lager aan dan in het BIOS. Bij mij nu op dit moment 55 in BIOS en 44 in PcProbe of AIDA32, Sandra etc. De mobo temp wordt gek genoeg weer hoger aangegeven, 22 in BIOS, 25 in Windows.... :-? Zou me er echter maar niet al te druk om maken met zulke temps, een goede voeding en geheugen zijn dan veel belangrijker voor een stabiel systeem. Bart
Link naar reactie
Waar ik echter niks van snap is dat de temperatuur van mijn processor en mobo dus goed zijn, 36-40 graden cpu en mobo rond de 20 graden. Als ik echter de FSB verhoog (180Mhz x 13) en een spel speel, reboot de computer soms ineens. De temperatuur is dan echter nog steeds 36-40 graden. Zou dit te maken hebben met het spel of komt dit door te hoge FSB, tot hoe hoog moet ik het voltage voor deze overclock verhogen? 1,7 Volt?
Link naar reactie
Het vreemde is dat ik 3d Mark wel gewoon kon draaien met een fsb van 205, daar had ik die problemen niet bij, zal nog is met wat andere spellen proberen, mss is dit spel wel slecht ofzo. Maar normaal hoor je dan terug te gaan naar windows en niet gelijk te rebooten als een spel stopt toch :wink:
Link naar reactie
Lijkt erop dat de CPU gewoon meer voltage wil. Aan de FSB zal het wel niet liggen, PCI/AGP zijn immers gelocked en het geheugen is PC3200. Bovendien loopt hij, zoals je zelf zegt op een FSB van 205mhz nog steeds stabiel. Je zou natuurlijk een programma kunnen schrijven dat er 10 graden bij optelt ;)
Link naar reactie
In Splinter Cell, heb het ook een keer gehad in UT2003, maar zal nog ff proberen straks. Maar ik wilde eerst zeker weten dat de temperatuur meters wel goed waren (of in de richting zaten :wink: ) Niet dat de temp veel hoger was dan die aangaf. Wat zijn aan te raden timings dan, op 166 FSB heeft ie nu timings van 2/2/2/2, iets terug zeker op hogere FSB?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...