Ga naar inhoud

Deze vraag is te moeilijk voor watjes


Aanbevolen berichten

Het probleem is als volgt Het toetsenbord doet het niet. Echter tijdens het opstarten kan wel met de ESCtoets de geheugentest afgebroken worden. :-? Met de DELtoets kan ik naar de BIOS instellingen :-? Daarna niets meer. Een nieuw toetsenbord helpt niet (was te verwachten) HELP!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:
Link naar reactie
Geef eens wat meer info over je sys, OS etc. Wat voor keyboard hebje onders windows geinstalleert? Aangezien je er wel mee in de bios komt denk ik niet dat het een hardwarematig probleem is, de PS/2 poort werkt nog gewoon. (of je moet hem in de bios uitgeschakeld hebben) En gebruik eens een duidelijke topictitel.
Link naar reactie
Oeps Sorry hoor :oops: Het gaat hier om een oud PCtje die gebruikt wordt als jukebox en wat MSN gedoe Het is een pentium 233 met 128MB CDbrandertje goedkoop geluidskaartje Netwerkkaartje Toetsenbord met dinplug Wat ik beschreven had is alles wat ie doet In de BIOS kan ik dus ook niets meer doen Opstarten doetie ook niet omdat ie verkeert is afgesloten Bij het scherm WISSEN/REPAREREN?ANNULEREN kan er dus al niets meer gedaan worden.
Link naar reactie
een Belg ;) Ik had laatst zo'n zelfde geval met een P2 van kennissen van ons. Het toetsenbord pakte 2 toetsen en kapte ermee. Ander toetstenbord mocht niet baaten en het BIOS gaf een key-bord error. Verotte PS/2 poort was dus mijn conclusie. Krijg jij ook een key-bord error te zien bij het booten? Lijkt me ook hier een probleem te zijn met je PS/2 poort.
Link naar reactie
[quote:75596423e1="Marcel de Reus"]een Belg ;) Krijg jij ook een key-bord error te zien bij het booten? Lijkt me ook hier een probleem te zijn met je PS/2 poort.[/quote:75596423e1] En hij heeft hierboven net gepost dat i een din aansluiting heeft :-? Misschien kan je eens een usb keybord proberen, als het bios die ondersteunt tijdens het opstrarten. Ligt aan welk os erop staat
Link naar reactie
[quote:3754cb998e="De Geest Van Oirlo"]Een P2 233mhz met USB poorten, dan moet je er toen wel veel voor betaald hebben :wink: [/quote:3754cb998e] Dat valt mee hoor, heb hier thuis nog een tulip vision line model 6x86P133. Dus met een PI 133 processor d'r in.. En die heeft er al standaard 2 opzitten dus zo raar is dat niet. Weet alleen niet of ze al aan de 1,1 standaard voldoen, heb dat ding een keer op het werk meegenomen dus geen boekje.
Link naar reactie
Ik heb nog een moederbord gehad waarvan er maar één apparaat met een keer via een PS/2-aansluiting kon gebruikt worden hoewel er twee ansluitingen waren. Dus als ik een keyboard met PS/2-aansluiting wou gebruiken kon ik niet tegelijkertijd een muis met PS/2-aansluiting gebruiken, maar moest ik er één gebruiken via de COM-poort (USB was er nog niet). Ik ben wel een tijdje bezig geweest vooraleer ik het door had, andere keyboards proberen en zo... Op het moment dat je je BIOS oproept wordt er waarschijnlijk geen muis gebruikt waardoor je op dat moment misschien wel nog het keyboard kan gebruiken tot dat je je Windows start? Later heb ik nog de invoerder gebeld daarvoor en dat moederbord zat gewoon zo in elkaar. Ik ben toen verplicht geweest om een verloopstuk te kopen om mijn PS/2-keyboard via die grote ronde aansluiting te gebruiken.
Link naar reactie
Waarschijnlijk is het dus een fout van je mobo. Probeer het volgende: - BIOS clear (via jumper, zie handleiding mobo, maar zul je wel weten want wie de vraag stelt zal ook wel geen watje zijn :lol: ) - Doet de andere PS/2 poort het wel goed? Die van je muis dus? Checken. - Kijk of de PS/2 poort alle pinnetjes nog heeft. Mis je er een of een paar? PS/2 poort krijgt niet alle gegevens meer. Verrot dus. - Evt. PS/2 poort vervangen - Of USB-poort gebruiken
Link naar reactie
kan je niet eens kijken in je aparaatbeheer of er niets vermeld staat bji je toetsenbord? probeer je toetsenbord ook eens in dos. wat zit er allemaal geinstalleerd op je pc? misschien er een conflict is met iets, deinstalleer eens 't een en 't ander, bv printer. weet voor de rest niet direct wat er zou kunnen mis zijn, tenzij je stekkertje in je mobo naar de ... is, volgens mij hoor ik bij de watjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...