Ga naar inhoud

moedrbord kapot, wat nu?


Aanbevolen berichten

Hallo, Gisteravond heeft mijn moedebord besloten ermee op te houden. Het gaat om een SuperMicro 370SWD met Intel 810 chipset. Het vervelende is dat ik niet zo een nieuw moederbord kan kopen waar al de rest op past (processor, geheugen enz). Aangezien ik ook niet veel geld te besteden heb ongeveer 200 Euro ben ik op een rijtje aan het zetten wat mijn keuzes zijn. *Bij Paradigit hadden ze hetzelfde moederbord nog liggen prijs 95 Euro, vind ik veel te veel voor een moederbord uit 1999. Nadeel is tevens dat ik weer zonder AGP poort zit. *Nieuw moederbord met processor kopen (goedkoopste lijkt mij AMD) waar ook SD-ram geheugen ik past. *tweedehands Pentium III moederbord en proc zoeken. Zijn er nog meer opties? Is een tweedhands mobo+proc aan te raden? en in geval van de tweede optie kan ik dan mijn voeding nog gebruiken? iemand een mening? Arrivederci, Styloroc BTW, ik gebruik mijn computer vooral voor internet, tekstverwerking, digitale film (beeld en geluidsfragmenten) bekijken en af en toe een spelletje (Age of empires of Pharaoh)
Link naar reactie
Voor 200 euro kom je al een heel eind. Wat ik niet helemaal begrijp: heb je een agp video kaart on-board? Als je een losse hebt kun je een mobo + cpu kopen voor ongeveer 200 euro. Als je geen zware gamer bent zou ik dan gaan voor een simpel intel-based plankje waar sd-ram ondersteund wordt en een celeron cpu :-? of AMD met een XP+ 1800 ofzo :), nieuw wel te verstaan. In beide gevallen zit je dan rond de 200 euro.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties [quote:2f64c7b609="Sauron II"]Voor 200 euro kom je al een heel eind. Wat ik niet helemaal begrijp: heb je een agp video kaart on-board? [/quote:2f64c7b609] Nee een 4MB chip van Intel on-board en daar ben ik niet echt tevreden over, maar aangezien ik hier nog een AGP videokaartje heb liggen is een moederbord zonder on-board video goed mogelijk. [quote:2f64c7b609="computer_nerdo"]Styloroc wrote: kan ik dan mijn voeding nog gebruiken? dat hangt er van af wat voor voeding je nu hebt[/quote:2f64c7b609] PW-250ATXE, de steker is wel goed dus ik neem aan dat ie eigenlijk op ieder 'modern' (post AT-bord) past.
Link naar reactie
Ligt eraan, als het een goede voeding is en er zitten verder geen ultrasnelle videokaarten in oid dan kan het nog wel. Voor 200 euro kan je idd een hele hoop. een AthlonXP 1700+ oid kost maar 50-60 euro, en als je er bijvoorbeeld een ECS K7S5A mobo bij doet, dan heb je voor nog geen 150 euro een systeem waar je SDRAM in kan gebruiken, en later ook nog eens DDR in kan stoppen.
Link naar reactie
# Ik zou idd kijken naar de ECS K7S5A Pro, dan heb je LAN onboard, USB 2.0 en een goed stabiel bord voor weinig geld, waar je dan gezien je budget nog een 2200+ op kunt zetten of een 1800+ en een stick PC2700. De 1800+ met DDR zou zeker sneller zijn en je kunt dan nog proberen je SDRAM te verkopen, net als je P3 natuurlijk. # 250W moet wel lukken als er niet teveel toeters en bellen aan moeten. Anders zul je een nieuwe voeding moeten kopen, waar je rond de 50 euro voor moet uitdrukken en wat dus zonde is, aangezien je dan geen DDR kunt kopen bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:0a9591c19a="BA"] als je er bijvoorbeeld een ECS K7S5A mobo bij doet, dan heb je voor nog geen 150 euro een systeem waar je SDRAM in kan gebruiken, en later ook nog eens DDR in kan stoppen.[/quote:0a9591c19a] Dat is inderdaad een voordeel, ga eens rond kijken waar ze hier in de buurt zo'n bord te koop hebben. Over de voeding, ik denk niet dat dat een probleem zal zijn. Ik heb nl geen snelle videokaart, geen floppydrive en ook niet de snelste hardeschijf.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...