Ga naar inhoud

reset-, hdd-, en power draden op mobo


Aanbevolen berichten

In een behuizin zitten reset-, hdd-, en power draden die je op het mobo moet plaatsen. Hoe weet ik dat ze juist zitten? Er staat, noch in de handleiding, noch op het mobo, waar [u:5e51208bb6][b:5e51208bb6]pin 1 [/b:5e51208bb6][/u:5e51208bb6]zich bevind. Klopt het dat de powerledkabel op de keylock moet?
Link naar reactie
Dat kan men je hier ook niet vertellen., Mitst je ons verteld wat voor moederbord je hebt. elk moederbord verschilt wat dit betreft qua aansluitingen. Hoost waarscheinlijk kan je op de website van je moederbord fabrikant wel het een en ander aan informatie vinden. powerledkabel hoort NIET op de keylock. Powerled is voor het Power lampje.. oftelwel het lampje dat aangeeft dat je pc aan staat.
Link naar reactie
[quote:fa7944138f]powerledkabel hoort NIET op de keylock. [/quote:fa7944138f] Ik meen me te herrinneren dat op de oude AT kasten de powerled kabels en de keylock kabels op een 5 pins stekker zaten. Je moet de stekker alleen niet omdraaien :wink: . Maar ja, AT is verouderd en ik neem aan dat je ATX gebruikt. Ik weet zo niet uit mijn hoofd of die kabels daar nog in één stekker zit.
Link naar reactie
Volgorde van de draden maakt niet uit. Bij de "power" en de "reset" stekkertjes gaat het erom dat er kontakt gemaakt wordt als je de knop indrukt, positie van de draadjes/kontaktjes maakt dus niet uit. Bij de HDD-led brandt de LED niet als je hem verkeert aansluit (en dan dus even omdraaien) of hij brand op een iets andere kleur (sommige led's zijn tweekleurig).
Link naar reactie
Je noemt pin 1 dus je beschikt over enige informatie en dus waarschijnlijk een handleiding. I.h.a. is het zo dat van een rijtje connectoren (met meestal dubbele rij pennen), pen 1 in dezelfde richting wijst. Dus weet je van 1 zo'n rijtje wat pen 1 is, dan kun je de rest ook achterhalen. Verder als het bijvoorbeeld een jumper aansluiting is (zonder box header) dan staat pen 1 in een klein vierkant wit vlakje. Dat vlakje is slechts klein, wat meestal te zien is dat die niet rond is, gewoon vergelijken met de pen(nen) ernaast. Tja, wat betreft dat uitproberen, in de kern klopt dat wel, maar kijk uit dat je geen kortsluitingen gaat veroorzaken. In het wilde weg uitproberen, daar heb ik geen goede ervaringen mee.
Link naar reactie
Sorry voor de wat late reactie. [quote:b384767a5d]Manuals zijn ook op inet te downen. Gewoon zoeken op de site van je mobobakker.[/quote:b384767a5d] Mmm... Dacht dat ik het over een manual heb gehad (en die komt van het internet. [quote:b384767a5d]als je nu eens wat meer info gaf over je mobo e.d....[/quote:b384767a5d] Inderdaad, dat was ik helemaal vergeten. Daarom heb ik even een htm-bestandje gemaakt en op mijn persoonlijke site gezet. Een link vind je voortaan onderaan. [quote:b384767a5d]Ik meen me te herrinneren dat op de oude AT kasten de powerled kabels en de keylock kabels op een 5 pins stekker zaten. Je moet de stekker alleen niet omdraaien . Maar ja, AT is verouderd [/quote:b384767a5d] Dat laatste klopt, maar ik heb het nog. De pcpartner mobo en mijn chaintech mobo zijn allebei baby-AT [quote:b384767a5d]Je noemt pin 1 dus je beschikt over enige informatie en dus waarschijnlijk een handleiding. I.h.a. is het zo dat van een rijtje connectoren (met meestal dubbele rij pennen), pen 1 in dezelfde richting wijst. Dus weet je van 1 zo'n rijtje wat pen 1 is, dan kun je de rest ook achterhalen. Verder als het bijvoorbeeld een jumper aansluiting is (zonder box header) dan staat pen 1 in een klein vierkant wit vlakje. Dat vlakje is slechts klein, wat meestal te zien is dat die niet rond is, gewoon vergelijken met de pen(nen) ernaast. [/quote:b384767a5d] Kijk, daar heb ik wat aan. Daar gaan we eens even naar zoeken. Je hoort er meer van! [quote:b384767a5d]Tja, wat betreft dat uitproberen, in de kern klopt dat wel, maar kijk uit dat je geen kortsluitingen gaat veroorzaken. In het wilde weg uitproberen, daar heb ik geen goede ervaringen mee.[/quote:b384767a5d] Kortsluitingen wil ik zeker niet hebben en dat probreer ik uit te sluiten door juist hier mijn vragen te stellen. Wat is er zoal bij jouw mislukt??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...