Ga naar inhoud

Asus a7n8x met barton core?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan de Asus a7n8x te kopen, maar nu kom ik bij een winkel deze text tegen: Processor Socket A for AMD® Athlon™XP/ Athlon™/ Duron™ 600MHz ~ 2800+ [b:026495c76a]Thoroughbred core CPU ready [/b:026495c76a] Chipset North Bridge: NVIDIA® nForce2 SPP South Bridge: NVIDIA® nForce2 MCP FSB 333 / 266 / 200 MHz Memory Dual-Channel DDR 400 3 x 184-pin DIMM Sockets Max. 3 GB unbuffered PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR RAM Memory (Twinbank) Expansion Slots 1 x AGP Pro/8X (1.5V only) 5 x PCI IDE Ports 2 x UltraDMA 133/100/66/33 3112A Controller with 2 ports Support RAID 0/1 Betekent dit dat er geen processor met Barton core op kan? Dat zal toch haast niet met optie tot 2800+ ?
Link naar reactie
Gelukkig, wordt de maximale processorsnelheid bepaald door het bord of de bios? Dat zal natuurlijk ook met de socket te maken hebben of de fsb, maar stel er komt nog een 4000+ processor met verder dezelfde specs, dan zou die er ook nog op kunnen met een bios-flash? Was dat maar zo met mijn asus a7v socket A (200 Mhz fsb) die heeft een Athlon 800 erop, maar dat zal wel niet zoveel hoger kunnen. Kan het zo snel niet in mijn mobo boekje vinden.
Link naar reactie
Het is zo dat het asus bord elke cpu ondersteunt die een fsb van 333Mhz heeft. Op het moment dat ik mijn a7v333 kocht was de snelste cpu een 2100+, echter toen later de nieuwere processors uitkwamen kon je deze selecteren door een bios update. Zo lang je op dezelfde fsb blijft zal het bord elke cpu ondersteunen, tenzij er natuurlijk niuwe technieken enz komen, maar dat is logisch
Link naar reactie
Mooi, ik was even aan het reviewen op X-bit labs en zag dat de asus a7n8x deluxe versie een 5.1 kaart onboard heeft. Voor de serial-ATA had ik het niet gedaan en voor de Firewire ook niet, maar voor die extra euro's heb je dan wel een leuke geluidskaart. Wat is precies dat HyperX? Heeft dat iets met dual channel te maken? Of houd dual channel in dat je 2 dezelfde dimm's erin moet doen? Kingston 512MB PC2700 CL25 DIMM DDR KVR333X64C25/512 EUR 95,00 Kingston HyperX DDR 512Mb DDR PC2700 333Mhz CL2 (KHX2700/512) EUR 102,00
Link naar reactie
[quote:774bc9c86d]Natuurlijk kan er een Barton op, waarschijnlijk bedoelen ze met dat dat ie al standaard unlocked is.[/quote:774bc9c86d] Dat is ie idd op een Nforce2, maar ik denk niet dat het dat is. Toen de TB's uit kwamen, waren er veel (nieuwere) moederborden die hem niet ondersteunden. Dit was te verhelpen met een bios-update (niet bij allemaal), maar dit was bij de board die al een tijdje in de magazijnen van de winkels lagen niet het geval (bios geflashed dus). Dus hebben ze het er bij de "nieuwere" versies maar bijgezet om verwarring te voorkomen. [quote:774bc9c86d]het enige wat dan nodig is is een bios update.[/quote:774bc9c86d] en [quote:774bc9c86d]Zo lang je op dezelfde fsb blijft zal het bord elke cpu ondersteunen, tenzij er natuurlijk niuwe technieken enz komen, maar dat is logisch[/quote:774bc9c86d] Agree with that :wink:
Link naar reactie
Als ik niet van plan ben over te clocken hoef ik dus niet voor de hyperx te gaan. Ik ben wel benieuwd waar die blauwe 'beplating' voor is, koeling neem ik aan? De ddr's van twinmos zijn weer een stukje goedkoper, maar is dit wel een a-merk? En bied het plaatsen van 2 van deze 256 MB ddr meer voordelen op het asus a7n8x deluxe dan 1x 512, want het is wel iets duurden zo, en je bent een slot extra kwijt.
Link naar reactie
Twinmos geheugen is prima hoor, A merk of niet. Gebruik het zelf probleemloos op twee systemen met hetzelfde mobo in "dual channel modus", resp 2x 512 (twinmos chips) en 2x 256(Winbond chips). Dual channel, dus twee modules in de juiste banken, zou iets sneller moeten zijn. Zoek, als je er twee koopt, wel reepjes uit met de zelfde productie code. Dan kom je waarschijnlijk hoger, mocht je wel gaan overclocken :wink: Bart
Link naar reactie
voor twin modus moet je beide zelfde geheugen hebben(bijbv 256 x) wel in bank 1 en 3 zetten anders werkt ie niet volgens manual pcm van maart comlete revieuw over dit mobo werkt met 1 geheugen op 3.2 bandbreedte met twin (dual Mode) b 1&3 op 6.2 bbreedte volgens revieuw werkt het nog niet optimaal zelf heb ik 2x pc 3200 ddr 400 256 geeft dus 200mhz aan met opstart amd 2600+ fsb 333mhz asus 7n8x bij nvidia haal je de nieuwste detanator op via de chipset + 22mb alleen bij deluxe installer je serial ata dat vraag op een zeker moment bij de gewone versie die jij heb niet anders moet je sysherstel doen voor diegene die dit mobo aan willen schaffen zou ik de luxe versie nemen ivnm serial ata aan board leest de harde schijf met 150 mb per s uit maxtor 120 zie www.maxtor.com de snelste tegenwoordig is maxtor met 8 mb cache = 44 mb ps veschil in prijs mobo 30 euro schijf 20 euro maar leest wel 4 tot 6x sneller uit xp opstart +/- 30 sec met dit mobo[quote:7c030b6b5b]win plug & play or win F...ck & pray[/quote:7c030b6b5b]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...