Ga naar inhoud

Problemen met mobo


Aanbevolen berichten

Ik heb nu 1 dag het asus a7n8x deluxe moederbord, nu probeerde ik de processor over te klokken, had de multiplier verhoogd. Nou zei echter iemand dat ik beter de fsb omhoog kon zetten, maar deze kan ik alleen maar instellen op 100/133/166 Mhz, terwijl ook in de handleiding staat dat je em in stapjes van 1/2/3/5 moet kunnen veranderen.... Heb ook de nieuwste bios versie gedownload. Kan iemand me helpen?
Link naar reactie
Heb het al gevonden ja, helemaal onderaan stond ook iets op optimal, daarom kon ik fsb niet verhogen :( Het enige vreemde is dat ik mijn fsb had verhoogt naar 190 x 11,5 en toen ging mijn prestatie achteruit, in 3d mark 2001 ging mijn score van 14590 naar 133xx. Deze zou juist hoger moeten zijn met hogere fsb :-?
Link naar reactie
Moet ik het geheugen ook synchroon laten lopen aan de fsb, of moet ik deze bijvoorbeeld op 166 Mhz laten lopen, dan kan ik wel hogere cas timings aan 2-2-2-5. Het is toch trouwens zo dat deze op 200 Mhz zou moeten lopen omdat ik pc3200 heb, hij stelt het geheugen standaard in als 166 Mhz, dus pc2700... Zal jou overclocking guide ook nog is doornemen BA 8)
Link naar reactie
Je kan je geheugen idd het beste synchroon laten lopen, dat geeft de beste performance. Timing zal je moeten proberen wat het beste werkt (staat ook een verhaal over in de FAQ) Het is wel zo dat je geheugen op een lagere snelheid vaak snellere timingen aan kan. Dat het niet op standaard naar 200 MHz gaat, kan aan de SPD timingen liggen, als die standaard op PC2700 staan stelt je mobo dat automatisch in.
Link naar reactie
[quote:ae81b1d14e="Marcel de Reus"]# Hmm heb je nu die Zalman of die Thermalright gekocht? 37 graden stressed is een erg goede temp namelijk.[/quote:ae81b1d14e] Ik ga vanmiddag me kast dichtdoen, nu stond ie te loeien op 5300 rpm (herrie niet normaal :wink: ) en me kast stond open, toen ik hem op stress had en daarna gelijk bij pcprobe keek, was ie 37 a 38 graden, maar vanmiddag zal ik de temp kijken als ie dicht is. Die temperatuur was ook met 1,7 Vcore, met 1,75 was hij rond de 40-42 graden. (FSB heb ik maximaal tot 207 Mhz omhoog gekregen) Maar Marcel, jouw koeler is nog een stuk beter :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...