Ga naar inhoud

Welke cooler beste voor amd xp


Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
# We hadden het erover dat de SLK in de catagorie van dure heatsinks idd beter is dan vaak wordt gedacht. Die Zalman koeler is een prima ding en valt ook onder een kwalitatief iets minder goede, goedkopere catagorie. # 53 graden is idd erg hoog, wat voor casefans heb je verder? En idd hoeveel pasta heb je erop gesmeerd en wat voor een pasta? Je moet een druppel ter grote van een rijstkorrel op de core doen en deze met een bankpas uitwrijven. Het uiteindelijke laag je mag maar de dikte van een A4'tje hebben, alles wat er meer op zit zorgt voor een hogere temp.
Link naar reactie
[quote:cf1b2070fc]53 graden met een open kast[/quote:cf1b2070fc] Zouden extra case-fans in dat geval veel schelen. Ik heb mijn kast ook altijd open staan en de case-temp blijft 28 graden (staat in een gesloten houten kast) zonder extra fans. Een rijstekorrel vind ik trouwens nog veel :wink:
Link naar reactie
klote ik heb wel wat meer op gedaan dan een rijstekorrel kan ik het nog weghalen ofzo ja ik denk zelf dat het ook aan mijn mobo ligt want mijn amd 1800 was ook rond deze koers met de niuwe mobo maar met mijn ouwe mobo was het rond de 40 graden mijn mobo nu is de nforce k7n2 van msi en mijn ouwe was de msi k7t ultra ofzo iets
Link naar reactie
[quote:de30c18e62]kan ik het nog weghalen ofzo [/quote:de30c18e62] Ja, met een doekje voorzichtig wegvegen. [quote:de30c18e62]ja ik denk zelf dat het ook aan mijn mobo ligt want mijn amd 1800 was ook rond deze koers met de niuwe mobo maar met mijn ouwe mobo was het rond de 40 graden mijn mobo nu is de nforce k7n2 van msi en mijn ouwe was de msi k7t ultra ofzo iets[/quote:de30c18e62] Het zou kunnen dat je mobo de sensoren verkeerd uitgeleest. Een bios-update zou dit moeten oplossen. Probeer eerst eens de pasta te verwijderen, want bij een bios-update loop je kans dat het fout gaat. Ik zou die update niet speciaal doen, alleen maar omdat je temps verkeerd worden uitgelezen. Zou je trouwens de volgende keer punten en hoofdletters kunnen gebruiken in je taalgebruik? Scheelt mij een paar minuten ontcijferen :wink:
Link naar reactie
[quote:df246b1b80="Marcel de Reus"][quote:df246b1b80="The Avenger"]Liveupdate werkt idd gemakkelijk. Ik heb daar zeer goede ervaringen mee 8) .[/quote:df246b1b80] Todat Windows eens een keer crasht tijdens de flash :roll:[/quote:df246b1b80] Windows XP Pro is bij mij nog [b:df246b1b80]nooit[/b:df246b1b80] gecraht 8) . Het is raar maar waar Marcel. Ik gebruik Live-update op 3 moederborden, nog nooit problemen gehad.
Link naar reactie
[quote:9bcfe402de]Marcel, ik heb trouwens die koelpasta gebruikt en met me TT volcano 9 was m'n cpu 34 graden, ook na 3d mark met fsb van 200, dus das niet verkeerd he (kast stond wel open )[/quote:9bcfe402de] Best wel laag 8), maar die cooler maakt wel een takkenherrie toch? Lekker muziekje aan, merk je niks van 8). CV zou je je core code kunnen posten? Volgens mij is dat een gedowngrade 2800+ die je hebt gekocht. Hij OC'ed wel heel erg lekker.
Link naar reactie
[quote:c110ea15b2="The Avenger"][quote:c110ea15b2]Marcel, ik heb trouwens die koelpasta gebruikt en met me TT volcano 9 was m'n cpu 34 graden, ook na 3d mark met fsb van 200, dus das niet verkeerd he (kast stond wel open )[/quote:c110ea15b2] Best wel laag 8), maar die cooler maakt wel een takkenherrie toch? Lekker muziekje aan, merk je niks van 8). CV zou je je core code kunnen posten? Volgens mij is dat een gedowngrade 2800+ die je hebt gekocht. Hij OC'ed wel heel erg lekker.[/quote:c110ea15b2] Ja, maakt zeker een herrie, me ma zegt soms of het niet wat zachter kan 8) Kan je die core code nog ergens anders vinden dan op de cpu, heb net superveel moeite gedaan om die koeler erop te krijgen met pasta netjes enzo.. :(
Link naar reactie
[quote:1f056a15e0="The Avenger"]Naar mijn weten kan je het alleen op de proc vinden :( Wil hem wel graag weten, maar doe geen moeite als je niet wilt.[/quote:1f056a15e0] zal morgen ff kijken voor je, ben nou zelf ook wel beniewd, had expres die site van marcel (volgens mij) bekeken over die core codes en ik kon er op de mijne niet veel wijs uit, ook niet met datum enzo...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...