Ga naar inhoud

netwerkkabel in pluggen bij a7n8x deluxe


Aanbevolen berichten

hallo, onlangs heb ik me een a7n8x deluxe mobo aangeschaft maar men netwerkkabel is nog altijd ingeplugd op een pci netwerkkaart, kan ik beter men netwerkkabel inpluggen op de standaard poorten van het mobo of kan ik evengoed men oude netwerkkaart gebruiken, dit op het oogmerk om enig snelheidswinst te verkrijgen bij men verbinding. thx
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op je ASUS mobo zit een broadcom 10/100 NIC. Die loopt dus in principe 10 x sneller dan je 3com kaartje. Maar ja, dan moet er aan de andere kant van delijn ook iemand op 100 mb staan te luisteren en/of je hub op 100 mb lopen. Onboard neemt minder resources van je pci bus in meen ik te hebben onthouden.
Link naar reactie
Yep, maar als je klas 4 reken op de basischool gehad hebt dan kan je ook wel uitrekenen dat 10 Mbit dan max 1.25 MB/s is. :P BTW is 9,77 MB/s niet eens een hele slechte score, netwerkkaarten halen toch nooit 100% bandbreedte. Ik heb zelfs wel eens een test van 1Gbit's lan kaarten gezien waarbij Intel de beste had met 40% of zo :o
Link naar reactie
[quote:ee1f6eced9="BA"]Yep, maar als je klas 4 reken op de basischool gehad hebt dan kan je ook wel uitrekenen dat 10 Mbit dan max 1.25 MB/s is. :P BTW is 9,77 MB/s niet eens een hele slechte score, netwerkkaarten halen toch nooit 100% bandbreedte. Ik heb zelfs wel eens een test van 1Gbit's lan kaarten gezien waarbij Intel de beste had met 40% of zo :o[/quote:ee1f6eced9] Yeps, das ook de rede dat in bedrijfsnetwerken vaak geen realteks zitten...
Link naar reactie
De data haal ik met deze snelheid van m'n server via een Draytek Vigor 2600. Server is een PIII 600, 256mb, 60gb Maxtor 5400, goede Realtekkaart. maar met een andere pc met ook een Realtek haal ik ook de 9,47 [b:2eb9288848]Mega Byte[/b:2eb9288848]/sec... Dus veel maakt inderdaad niet uit. Bart
Link naar reactie
[quote:4f13e7147c="Marcel de Reus"]Scoort Realtek dan zo slecht tov Intel kaarten in de 10/100mbit markt? Bedrijfsnetwerken lopen namelijk niet al te vaak op 1gigabit.[/quote:4f13e7147c] Een recentere test dan [url=http://www.dslwebserver.com/nictest.html]deze[/url] kon ik niet zo 123 vinden :(
Link naar reactie
Lees die test dan ook eens verder ;) Er zijn er daar dus ook die de 10 MB/s bijna halen. Het hangt nogal van de firmware van de fabrikant af hoe de kaart presteerd. Ik heb eerlijk gezegd de doorvoer van mijn Edimax kaarten nog nooit gemeten, maar boeit ook niet erg, is toch alleen voor internet eigenlijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...