Ga naar inhoud

Intel & Oc'en - Reeds gelezen ??


Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
  • 2 weken later...
Da's mooi K*t, als de A64 nu ook nog een interne clockgenerator krijgt, dan valt er dus binnenkort ook niet veel meer te overklokken. Bij videokaarten begonnen ze ook al moeilijk te doen, sommige ATI's zijn via de bios gelocked tegen overklokken. (nou is dat ook wel op te lossen :D ) BTW Diniz nice Avatar.
Link naar reactie
Over Intels patent maak ik me geen zorgen, ze willen overklokken via de FSB tegengaan door het FSB signaal te vergelijken met een tweede klok. Het inbouwen van die klokgenerator in de CPU is praktisch onmogelijk, als de generator op het moederbord wordt geplaatst kun je die ook overklokken, net als nu.
Link naar reactie
Ligt aan de PLL die ze plaatsen. Als hij niet software programmable is, en alleen bijvoorbeeld 133 MHz ondersteund, dan heb je niet veel opties meer behalve een andere er op solderen. Misschien kan je een mobofabrikant vinden die een ander type monteerd, maar daar moet je ook maar afwachten of ze daarmee komen ivm afspraken met Intel.
Link naar reactie
In principe zijn alle chips toch gewoon te herprogammeren? Verder is Intel toch niet de baas over de PLL's die de mobo fabrikanten gebruiken. Dat zijn ze nu ook niet dus waarom dadelijk wel? Het is al heel wat dat Intel de socket en het protocol mag uitzoeken ;) BTW ik wil geloof ik niet wonen, waar jij nu woont :P
Link naar reactie
Valt mee. RDRAM werd ook beperkt in overklokken door de mindere PLL's die gemonteerd werden, in samenspraak met Intel. Bovendien kan het bijvoorbeeld in de licence agreement oid staan dat er van een bepaald type PLL's gebruik gemaakt dient te worden. Wat ze ook kunnen doen is simpelweg een eigen type maken met een eigen signaal, dan moeten ze wel. Niet alle PLL chips ondersteunen finetuning, software programmability of meerdere snelheden. Dus aanpassen kan lang niet altijd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...