Ga naar inhoud

grotere processor plaatsen


Aanbevolen berichten

ik heb een compaq 5371ea computer met daarin de volgende processor intel pentium 4 1,7 ghz/256/400 ik wil daar een grotere inzetten, kan daar een 2,2 ghz /512/400 in geplaatst worden het moederbord kan de 2,2, ghz wel aan maar ik vraag me af of de 512 kb geen probleem is. Ik heb een nu een socket 478
Link naar reactie
ligt aan de chip die je nu hebt, als het een Socket 423 mobo is dan kan het niet, als het een socket 478 mobo is, dan kan het wel. De extra cache vormt over het algemeen geen probleem, omdat de socket 478 mobo's geschikt zijn voor northwoods met 400 MHz FSB, en de nieuwere (heb jij waarschijnlijk niet, gezien de snelheid van die CPU, zal wel 1 van de eerste CPU's zijn) kunnen ook 533 Mhz FSB aan. Computer nerdo: Dat je je mobo tot een bepaalde snelheid kan instellen betekend niet zomaar dat een andere chip ook werkt. Alleen ksn het in dit geval wel volgens mij, als het een S478 mobo is.
Link naar reactie
Nee dat zal niet gaan, je hebt een socket 423 moederbord neem ik aan, of is het een P4 celeron? In het 1e geval past het niet want een P4 2.2 Ghz is een socket 478 en dat past dus niet, in het 2e geval zou het misschien wel werken, maar het is maar de vraag. Ik zou het zoizo [b:4632e0a098]niet [/b:4632e0a098]doen! Het levert veels te weinig winst op, 500 Mhz zal je echt niet merken, je kan beter een nieuwe videokaart kopen (voor gamen) en in windows werk zal je het zoizo niet merken. Waarom wil je dit upgraden als ik vragen mag, waar gebruik je de pc voor?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...