Ga naar inhoud

amd 2000+ werkt maximaal op 1250 mhz


Aanbevolen berichten

beste mensen ik heb een probleem met mijn amd 2000+. Wanneer ik de computer aanzet, vervolgens naar de bios ga en de fsb op 133 mhz (12,5 x 133 zou hij moeten werken op ongeveer 1,67 ghz) doet mijn computer het niet meer als ik hem opnieuw opstart. Dit heeft als gevolg dat ik de bios moet resetten. Ik ben erachter gekomen dat ik de fsb max op 104 mhz kan zetten. Wanneer ik hem hoger zet doet hij het heel even en slaat de computer uit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn gloednieuwe processor op 1,67 ghz werkt? Bij voorbaat dank!! :wink:
Link naar reactie
Wat meer info over je systeem zou wel handig zijn..... Een aantal oorzaken: -Je voeding levert niet genoeg stroom voor 1667 MHz (check je 5V lijn in de bios) -Je koeling kan 1667 MHz niet aan (check je temp in de bios) -Je geheugen kan geen 133 MHz aan (welk type geheugen heb je?) -Je gebruikt een oude chipset (bijvoorbeeld KT133) die geen 133 Mhz aan kan.
Link naar reactie
Als hij een asus a7v133 heeft, dan zit daar sowieso een kt133a chip op. Volgens mij bij AOpen ook. Ben wel benieuwd of je het krijgt opgelost, want ik heb precies hetzelfde probleem met mijn AXP2000+. Ik denk zelf idd dat BA gelijk heeft wat betreft de voeding. Die loopt bij mij op 4,8v. Maar uit zoekpogingen in dit forum blijkt dat toch de veel mensen met een zwaardere psu als ik (300w), ook niet aan die 5v komen?!
Link naar reactie
Klopt, maar die hebben ook vaak al zwaar overgeklokt. Als je op 1250 Mhz al 4.8V meet, dan zou ik het toch eens met een andere voeding proberen. (ik zit op 4.9 Op dit moment, met 1800 Mhz @ 1,85V) Je kan ook eens kijken wat hij met minder Vcore doet. Als hij dan opeens snel stijgt, dan geeft dat wel een indicatie dat je voeding te zwak is.
Link naar reactie
Minder Vcore kan idd geen kwaad, dat is zelfs beter voor je CPU. Ik zou er 1 van een goed merk nemen, zoals CWT Antec Chieftec Super Flower Enermax Q-Tech En dan iets in de richting van 350 ~ 400W. Prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd, daarvoor moet je ff op de pricewatch van tweakers kijken.
Link naar reactie
[quote:296d36e778="BA"]Minder Vcore kan idd geen kwaad, dat is zelfs beter voor je CPU. Ik zou er 1 van een goed merk nemen, zoals CWT Antec Chieftec Super Flower Enermax Q-Tech En dan iets in de richting van 350 ~ 400W. Prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd, daarvoor moet je ff op de pricewatch van tweakers kijken.[/quote:296d36e778] Is een enermax voeding echt zo goed? Je betaal voor een 450 wat voeding van enermax 50 euro ongeveer. Dit vind ik erg goedkoop.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
hoeveel watt voeding heb je nu dan? (ik heb uiteraard niet goed opgelet) ik had nml hetzelfde probleem, ik verzette iets in het bios en klaar is kees ik heb een 300 watt voedig van 37 euro (das dan incl. kast :)) en hij werkt bij mij pfect dus ik zou ff in je bios zoeken als ik jou was
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...