Ga naar inhoud

eco bubble


Jan-38

Aanbevolen berichten

beste mensen, op dit moment heeft Samsung een aantal eco bubble wasmachines in het program. Nu zit ik op de wip voor een nieuw model wasmachine en vraag me af of deze techniek naast dat het energiezuiniger is een daadwerkelijk beter wasresultaat zal geven en betrouwbaar zal zijn. Veelvuldig wassen op lagere temperaturen heeft nu niet echt mijn voorkeur vanwege mogelijke vetluis en aankoeken van schuim en zeepresten in het door en afvoersysteem van een wasmachine; met alle nare gevolgen van dien. Nu zitten er op de machines wel onderhoudsprogramma\'s die eens per maand de trommel op hoge snelheid laten draaien die dan vervolgens met 70 graden water wordt schoongespoeld. Dit water zal redelijk warm worden afgevoerd zo is mijn gedachte en daarmee zeepresten grotendeels meenemen. Zou naast het bovenstaande de techniek voldoende beproefd zijn? ik bedoel, alles wat er extra op een machine zit kan ook extra kapot en bij mijn weten is Samsung de eerste met deze techniek, hoe storingsgevoelig zou deze techniek zijn? Op internet is er nog bar weinig te vinden qua gebruikerservaringen of testen/reviews. Zitten er eco bubble gebruikers op dit forum en eigenlijk nog veel belangrijker, wat vinden de gepokt en gemazelde witgoed vakmensen van deze nieuwe techniek? De klantbeoordelingen die ik tot op heden mondjesmaat kan vinden zijn lovend. Ik lees het graag, groets, Jan
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb een aantal dagen geleden deze WF 0704 Y7E bubble wasmachine aangeschaft en ik moet zeggen; niet verkeerd. Was de afgelopen maanden bezig met het vergelijken van diverse wasmachines om mijn 14 jaar oude AEG te vervangen. Hoewel de AEG nog prima functioneerde vond ik het geluid dat hij produceerde niet meer prettig, voornamelijk het geluid bij het centrifugeren. Voor de nieuwe wasmachine had ik een aantal wensen: - stiller, dus een koolborstelloze motor was een must - moet \"smoelen\", tja, ik vind een mooi design nu eenmaal belangrijk - meer trommelinhoud - uitgestelde start - energiezuinig - scherpe prijs Dat laatste lukte uitstekend, ik heb de machine voor de prijs van de Y7V kunnen aanschaffen en de oude AEG voor een mooi bedrag kunnen verkopen. Nadat de machine gebracht werd hem zelf nog even waterpas gezet, terugslagdemper op de wasmachinekraan bevestigd, nu kon het wassen beginnen. Een was gedraaid op de eco bubble stand, de bubbels kwamen subtiel tevoorschijn, geen problemen met de afvoer van eventueel overmatig schuim. Kan over deze stand nog niet echt een goed oordeel geven maar wil je op lager temperaturen energiezuinig wassen met weinig wasmiddel dan lijkt mij dit een prima manier. De kleding leek wel losser in de trommel te liggen, dus minder slijtage aan deze kleding. Na een bepaald aantal wasbeurten geeft de machine zelf aan om het programma \"trommel reinigen\" te draaien. Op deze manier gaat hij schimmelvorming en muffe luchtjes tegen, handige functie wanneer je veelvuldig op lage temperaturen zou wassen maar of dit hiermee de maandelijkse kookwas kan vervangen? we wachten het af. De trommel wordt gereinigd op volgens de gebruiksaanwijzing 60 graden, volgens diverse andere bronnen is het 70 graden celsius, de temperatuur is door de gebruiker niet anders in te stellen. Het wassen gaat perfect, de machine is bijzonder gebruiksvriendelijk en dat geld ook voor de gebruiksaanwijzing. Het wassen zelf is bijzonder stil, je hoort enkel het wasgoed in de trommel, geen mechanische bijgeluiden. Mooi is ook dat bij de functie katoen de was na het ingestelde programma automatisch gewogen wordt. De wastijd wordt direct n.a.v. gewicht/volume berekend en getoond op het display. Ditzelfde display geeft ook de resterende wastijd aan, alsmede het programmaverloop m.b.t. de spoelgangen; redelijk uitgebreid en overzichtelijk. Met centrifugeren weinig herrie, geen resonanties, wasgoed wordt bij detectie van enige onbalans opnieuw herverdeeld en dat werkt uitstekend. De was is tot op heden prima schoon met een werkelijk minimum aan vloeibaar wasmiddel (Lidl\'s Formil Ultra Plus), heb nog geen korte wasjes gedraaid, mocht het wasresultaat erg anders zijn zal ik dit over een 6 maanden bij de volgende review wel laten weten. Zijn er dan helemaal geen mindere dingen te melden over deze wasmachine? Jazeker wel; de inname van het water en het afpompen gaan enigzins rumoerig en bij breuk van de afvoerslang is deze niet zelf te vervangen, deze zit \"in\" de machine vast en is niet vanaf de buitenkant machine los te draaien, zoals ik gewent was. Na de wasbeurt is het zeepbakje (wat ook wel iets langer had mogen zijn) mooi vrij van wasmiddel. Laat na het wassen het wasmiddelbakje wel even openstaan alsmede ook de deur, dit om achtergebleven water te laten verdampen en nare geurtjes tegen te gaan. De bouwkwaliteit ziet er goed uit, weet nog niet of ik met de watertoevoerslang (inclusief aquastop overigens) wel zo blij moet zijn. De slang van mijn AEG was van dik en duurzaam rubber, Samsung vind een dunne wand kunststof slang blijkbaar voldoende. Mocht de slang eventueel breken of scheuren gaat er direct een ouderwetse dikke rubberen slang aan. Over ongeveer 6 maanden zal ik opnieuw mijn ervaringen posten.
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
  • 11 maanden later...
Hey ik ben blij dat ik je topic ben tegen gekomen want ik sta op het punt om deze wasmachine ook te bestellen. Fijn zon uitgebreide review. de quit drive is eigenlijk wat me heeft overgehaald om deze machine te kopen en de prijs! deze paar daagjes t/m zondag zijn er namelijk [U]geen[/U] BTW acties gaande bij de mediamarkt en BCC maar bij BCC is het gratis laten bezorgen :)dus ik denk dat ik er maar voor ga, Groetjees
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Beste allen, ik heb sinds 3 maanden de ecobubble 8 kg uitvoering. En ik ben niet tevreden. Mijn vorige samsung fuzzy control deed het perfect. De ecobubble wast niet schoon en dat zie met de witte was. Alles wat ooit schoon en spierwit de trommel uitkwam is nu grauw en zelfs nog goor op de boorden. ik was op 40 en 60 graden. Ik heb er wel wat op gevonden, maar dat is een volslagen idiote oplossing. Nadat ik minimaal 6-10 liter extra water toevoeg lijkt het probleem opgelost. Ik ga hier met samsung over in de slag. En hou jullie op de hoogte. Ik vond eerder op internet een mevrouw die hetzelfde probleem had met de babykleertjes alleen dacht zij dat het aan de ecobubble pomp lag, maar ik vermoed dat ook bij haar onvoldoende water in de trommel het probleem was. De pomp doet het prima het schuimt fantastisch maar nauwelijks water. En naar mijn bescheiden mening wordt was alleen schoon met voldoende spoelwater.... Succes met jullie keuze.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
ik heb een eco bubble en ik heb er spijt van dat wil je niet weten na een week is de machine al verwisseld voor een nieuwe een fabrieks fout daarna een nieuwe trommel lagers kapot en door de vorm van de trommel blijft er veel wasmiddel (ik gebruik echt niet veel) aan de buitenkant van de trommel zitten waardoor je grijze vlekken in je kleding krijgt en die gaan er niet meer uit pas nog hebben ze een nieuw warmte element in gedaan ook kapot dus kortom niet kopen
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 1 jaar later...
Ik ben nu een paar weken in het bezit van de samsung 8 kg. Ecobubble wasmachine. En mijn was is prachtig schoon, zelfs de kokskleding komt er stralend wit uit. De machine is stil , en ik ben voor 100% tevreden! dit is voor mij al de 2de samsung wasmachine , de vorige was een eenvoudige, maar ook een fijne machine,ik ben er erg blij mee.
Link naar reactie
Ik ben nu een paar weken in het bezit van de samsung 8 kg. Ecobubble wasmachine. En mijn was is prachtig schoon, zelfs de kokskleding komt er stralend wit uit. De machine is stil , en ik ben voor 100% tevreden! dit is voor mij al de 2de samsung wasmachine , de vorige was een eenvoudige, maar ook een fijne machine,ik ben er erg blij mee.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Wij hebben er 1 sinds oktober. Hij heeft nog geen 1 keer normaal gecentrifugeerd. Je moet precies uitkienen hoeveel je erin stopt, niet te zwaar en goed verdeeld anders blijft de teller op 9 minuten hangen en steeds opnieuw probeert de centrifiguege op toeren te komen wat niet lukt. Geef ons maar onze oude indicit wasmachine weer. Was na 10 jaar nog steeds goed. Nu ben ik ooit 4 uur bezig om dan alsnog de was aan het wasrek te moeten hangen. Pas als de was bijna droog is dan wil die wel centrifugeren.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Ik wilde mijn wasmachine schoonmaken met de knop trommel reinigen. Echter, als ik op start druk, gaat het lampje van het wasprogramma voor katoen branden: verandert de tijdsduur, verlaagt de temperatuur van 60 naar 30 graden, Ik weet niet hoe het kan en wat ik ermee moet. Zo kan ik hem in ieder geval niet reinigen. Weet iemand raad?? Margaret.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Beste mensen, Ik heb sinds twee jaar een eco bubbel (WF1124ZAC) met een inhoud van 12 kilo. Tot voor kort was ik er tevreden mee. Maar nu geeft de wasmachine een code aan 3E storing aan de motor. De was machine stopt er vervolgend mee en doet niets meer. Na verloop van tijd kan ik hem opnieuw starten maar dan verschijnt al snel de code 3E weer. Ik heb het boekje er bij gepakt en alles gedaan wat er bij storingen staat. Maar 3E verschijnt elke keer opnieuw. Toen de leverancier maar eens gebeld. Die verwijst me door naar Samsung Nederland. Maar nu komt he: Ik woon niet meer in Nederland en wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd en terug. Ik ben bereid om de motor zelf op te sturen, er zit immers 10 jaar garantie op het ding. Maar dat blijkt zo makkelijk nog niet te gaan? Wie weet er een oplossing. Het kan toch niet zo zijn dat mijn eco bubbel na twee jaar als dienst weigert en hier weg staat te roesten.
Link naar reactie
Beste, Ik heb sinds een jaar de Samsung ecobubble WF70F5E3P4W/EN wasmaschine waar ik best tevreden over ben. Ik heb echter één bemerking: is het normaal dat de wasverzachter direct meegenomen wordt bij de start van een programma? Bv: Dagelijkse was: zeep in vakje hoofdwas, wasverzachter in het midden en voorwas leeg laten. Bij de start van dit programma neemt hij eerst wat water via het voorwascompartiment waar hij gelijk ook de wasverzachter mee neemt, daarna neemt hij water via het hoofdwasvakje. Is dit normaal? Bij Samsung zeggen ze dat hij de verzachter meeneemt in het systeem en ten gepaste tijde loslaat??? Wat als ik een voorwas doe, dan is de zeep en de verzachter gelijk weg???? Frank
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...