Ga naar inhoud

trager worden pc???wie helpt


Aanbevolen berichten

mijn pc is de laatste 2 week zeer traag aan het worden vooral op het net het duurt een eeuwigheid om op een pagina te komen WAT KAN DIT ZIJN????? ik heb een p4 1.7ghz 256mb ram geheugen pc kan dit te maken hebben met te weinig geheugen er is niks anders op mijn pc gezet qua progjes of e.d wie kan mij helpen??? een beginner :cry:
Link naar reactie
Waarschijnlijk begint je Windows install gewoon lekker vol te lopen. Welke Windows versie gebruik je? Een freshinstall is vaak het simpelst om van de problemen af te komen, maar je kunt ook eens grondig gaan opruimen en met AdAware en AVG naar SpyWare en virussen gaan zoeken. Verder neem ik aan dat je een firewall hebt draaien? Zonee download dan de gratis versie van ZoneAlarm.
Link naar reactie
Gebruik je XP, en heb je recent updates uitgevoerdt? Vorige week heb ik enkele updates van XP geinstalleerd, gevolg: zeer traag openen van toepassingen, traag openen van internet pagina's. Ben via restore teruggegaan naar het punt voor de installatie, alles werkt nu terug normaal. Ik ga even uitzoeken welke update de oorzaak hiervan is. Eddy
Link naar reactie
[quote:913137ac63="Booster"]Ja Marcel de Reus begint altijd meteen te formatteren. Niet doen dus. Gewoon de boel opruimen. Cache leegmaken is de map tijdelijke internetbestanden leegmaken.[/quote:913137ac63] Marcel de Reus formateert helemaal nooit iets, want Marcel de Reus gebruikt Slackware en dat werkt gewoon. Een Slackware systeem draait net zolang totdat de hardware het begeeft. :P Windows vervuilt echter, komt oa omdat het met een register werkt. Windows NT 5.x schijnt er minder last van te hebben, maar met 9x is het een ramp. Opruimen van 9x is een hels kwarwei, opnieuw installeren is echt makkelijker. Uit zijn post kun je BTW opmaken dat zijn install iig al 2 weken loopt, een hele prestatie :P Defragmenteren wil BTW ook wel eens helpen. (weer een woord dat onder Linux niet bestaat)
Link naar reactie
[quote:b0b0a7a077="Marcel de Reus"]Ik formateer ongeveer eens in de 3 maanden mijn hele schijf, dat doen ik om mijn computer soepel en overzichtelijk te houden. Werk ook niet met Ghost-Backups, omdat je dan al automatisch oude drivers en proggies die je misschien al lang niet meer gebruikt terug zet.[/quote:b0b0a7a077] Ik kan je wel tientallen keren quoten met die onzinnige adviezen. Blijf jij nou maar in je Linux forum want je hebt er de ballen verstand van.
Link naar reactie
a. Let op je taalgebruik vriendelijke vriend. b. We zijn hier in een hardware forum, ik weet wel het één en ander van hardware dus het lijkt me dat ik hier wel op mijn plaats ben. c. Leuk advies wat je quote, lijkt me eerder gewoon een post waarin ik zeg hoe vaak ik mijn HDD formateerde toen er nog Windows op stond. d. Quote die tientallen adviezen eens, ik heb er nog geen één gezien. Dump ze maar in mijn PB, anders verziek je het topic met je onbeleefde en nergens op gebaseerde praatjes. e. Waar heb ik de ballen verstand van? Wil je zeggen dat een Windows 98 install goed schoonmaken minder werk is dan opnieuw installeren? Dan is het mij namelijk wel duidelijk wie waar geen verstand van heeft. Verdere reacties in mijn PB of email, hartelijk bedankt.
Link naar reactie
[quote:af1403c1f7="Marcel de Reus"]a. Let op je taalgebruik vriendelijke vriend. b. We zijn hier in een hardware forum, ik weet wel het één en ander van hardware dus het lijkt me dat ik hier wel op mijn plaats ben. c. Leuk advies wat je quote, lijkt me eerder gewoon een post waarin ik zeg hoe vaak ik mijn HDD formateerde toen er nog Windows op stond. d. Quote die tientallen adviezen eens, ik heb er nog geen één gezien. Dump ze maar in mijn PB, anders verziek je het topic met je onbeleefde en nergens op gebaseerde praatjes. e. Waar heb ik de ballen verstand van? Wil je zeggen dat een Windows 98 install goed schoonmaken minder werk is dan opnieuw installeren? Dan is het mij namelijk wel duidelijk wie waar geen verstand van heeft. Verdere reacties in mijn PB of email, hartelijk bedankt.[/quote:af1403c1f7]ik heb net de download snelheid getest op speedsuite en deze gaf aan een download snelheid van maar 2.4Kbyte/sec terwijl dit normaal 80 is wat kan dit zijn
Link naar reactie
Eerst dit : [b:bb7f7fd15d]er is al genoeg ellende op de wereld[/b:bb7f7fd15d]. Dus geen anderen afkatten : iedereen geeft een antwoord naar eer en geweten: Tenzij je een voorstander bent van MOORD, GEWELD, PEDOFILIE en ga zo maar door. Dit is een aardig forum met op zijn tijd LOL, graag zo houden of OPZOUTEN (zoals een medeforummer eens zei) Ja : windows, format c: kan vaak helpen : Topic starter : voordat je dat doet Bij IE in je Internet opties je bestanden opschonen (RTFS) Temp directory regelmatig opschonen Defrag eens per 2 weken draaien Heb je genoeg vrije ruimte op je c:schijf Ad-aware downloaden en regelmatig draaien om spyware weg te gooien Draai ook een Virusscan met de laatste handtekeningen. Draai ook eens een SCANDISK, die kan enigzins uitsluitsel geven over de status van je HD (afkloppen)
Link naar reactie
[quote:22935a58d3]Eerst dit : er is al genoeg ellende op de wereld. [/quote:22935a58d3] Afgezien daarvan zijn er ook mods die een topic op slot doen als het uit de hand loopt, dus als jullie je "discussie" willen voortzetten gebruik daar dan pb's voor. Nu weer terug naar het probleem van peacekeeper.
Link naar reactie
Heb je kabelinternet? Dan zou het namelijk ook kunnen dat er sinds twee weken nieuwe aansluitingen erbij zijn gekomen in jullie wijk die nu de hele dag aan het downloaden zijn. Dat zie je namelijk ook behoorlijk terug in je download speed. Ik herinner me BTW nog een goed tooltje voor het opruimen van Windows, WashUp heet het dacht ik. Het is shareware en 30 dagen oid te gebruiken.
Link naar reactie
wat wel eens kan helpen: start-->uitvoeren--->msconfig--->opstarten daar alle vinkjes weghalen, op ok drukken en opnieuw opstarten is het probleem dan verholpen dan ligt t aan een van de dingen in je opstart (dan weer aanvinken wat je ECHT nodig hebt en als t meezit doet ie t dan nog steeds goed). verder: regclean (gratis tooltje van microsoft-site) werkt uitstekend, alsmede de regpacker in winrescue (zie www.download.com). Zelf heb ik meerdere partities op mn hd, ik heb toen ik net win98 kreeg alleen t hoogstnoodzakelijke geinstalleerd en vervolgens een ghost gemaakt op n andere partitie. Gaat er iets fout? hup, dosflop er in en in een kwartier ben ik weer online. Niet dat je daar nu iets aan hebt, maar wellicht voor n volgende keer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...