Ga naar inhoud

Overklokken AMD K6-2 450


Aanbevolen berichten

Okee, ik heb vandaag effe m'n oude computer opgehaald bij m'n vader. Het is een Compaq 5286 met 320 MB ram, AMD K6-2 450 mhz, WinXP en een Geforce 2 MX PCI. Nou wil ik deze computer graag wat overklokken, maar het heeft helaas zo'n Compaq bios, m.a.w een bios waar je vrijwel niks in kan stellen. Nu zoek ik een programma waar ik de Cas Latency mee in kan stellen en (als het kan hetzelfde programma) ik zoek een programma waarmee ik de FSB, evt. Multiplier mee kan verhogen (weet niet of de AMD K6-2 gelockt is?). Het moederbord is van VIA, de Apollo MVP3... Bij voorbaat dank :-D...
Link naar reactie
Op het moederbord zijn waarschijnlijk jumpers/dipswitches aanwezig waarmee je de multiplier en misschien ook de FSB kunt aanpassen. De FSB staat al op 100 en hoger wil die waarschijnlijk niet, maar misschien kun je nog iets met de multiplier bereiken. Als het geen K6-2+ zal dat trouwens ook weinig zin hebben.
Link naar reactie
Nou, ik het ding geprobeerd te overklokken, maar toen de multiplier op 5.5 stond, dus 550 mhz, wilde die niet eens opstarten. Toen ik hem op op 500 mhz zette, wilde die wel opstarten maar zo snel-ie in Windows kwam, kreeg ik allemaal vage foutmeldingen. Snif... O well... Ik vind het alleen vreemd dat-ie niet eens 50 mhz kan overklokken?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...