Ga naar inhoud

corsair geheugen


Aanbevolen berichten

[quote:c3f27c2528]wat is die twinx. thx[/quote:c3f27c2528] Woeterke Zoals je misschien wel weet, kan de Nforce2 chipset gebruik maken van Dual Channel geheugen. Als je het niet weet: Als je in een Nforce2 moederbord 2 reepjes geheugen plaats, kan de chipset met allebei tegelijk comminuceren. Dit betekend theoretisch gezien een verdubbeling van de bandbreedte van je geheugen en dus snelheid (in de praktijk werkt het anders, omdat de weg tussen CPU en northbridge dan de bottleneck is) TwinX is een verpakking met 2 reepjes geheugen van Corsair, die getest zijn voor Dual Channel. Als je dus TwinX koopt ben je verzekerd van 2 reepjes die goed met elkaar samenwerken en een lage CAS latency hebben.
Link naar reactie
maakt volgens mij niet uit welk Corsiar mem je hebt... meestal kan corsair wel op Cas2 draaien omdat het mem handpicked is, en er altijd de beste chips worden gebruikt... zou niet best zijn dat als mem van Corsair niet Cas2 kan draaien en mem dat goedkoper is, bijv. Samsung wel CAS2 kan (wat namelijk vaak het geval is) als je goed mem zoekt kun je evt ook eens kijken naar OCZ geheugen, dit is ook zeer goed geheugen en net zo snel als Corsair, terwijl het net iets goedkoper is... jammer dat ik mijn 2 reepjes PC3500 al binnen had, anders was ik daar voor gegaan....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...