Ga naar inhoud

Kingston DDR400 geheugen te traag


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een nieuwe pc aangeschaft. De configuratie luidt: AT7-MAX 2 Amd athlon XP 2600+ (16x133fsb) 512mb Kingston ValueRam DDR400 2,5 2x Maxtor Diamond 9 Plus a 80Gig (in Raid 0) Iiyama AS4314UT scherm en de rest is denk ik nie belangrijk. Het probleem is dat ik in de Sandra 2003 geheugen benchmark niet hoger score dan 2000mb/s bandbreedte. Terwijl volgens Sandra een AMD 2600+ met Via KT400 chipset zo rond de 2900mb/s moet zitten. Ik heb elke instelling in de bios al geprobeerd maar kom niet hoger dan die 2000mb/s. Is dit de maximale bandbreedte dat ik kan halen of heb ik iets over het hoofd gezien? Groetjes en alvast bedankt.
Link naar reactie
Dan ga je je geheugen overclocken. Het komt (zoals al gezegd word) doordat je FSB maar op 266mhz loopt. Dit scheelt een hoop van de 400 waarmee sandra getest heeft (neem ik aan dan). Overigens is sandra ook nie bepaald het programma om testen uit te voeren. Het zit er ook wel eens naast namelijk.....
Link naar reactie
OK, het is zoiezo beter je geheugen syncroom te zetten aan je FSB, zeker op een KT400, want die heeft een grote preformence lost bij asyncroom geheugen. Dus zet je geheugen ook op 166mhz DDR (333mhz effectief) en ga vervolgens de timings fine-tunen. Door het geheugen namelijk 33mhz DDR te onderclocken heb je wat ruimte over, zodat je de timing kunt opschroeven. Wat ideale waarden zijn vindt je natuurlijk in de FAQ ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...